אלפקה בר – בהתחשב במצב

זמן: יום חמישי בלילה, פברואר 2024

מיקום: פלורנטין 40, תל אביב

רקע היסטורי: האלפקה בר Alpaca Vegan Bar נפתח לפני כשנתיים היכן שפעל לפניו המיידל'ה במשך מספר שנים, ומגדיר את עצמו כבר הטבעוני הראשון בתל אביב, למרות שהיו לפניו גם אחרים (Phi Bar, אוקספורד ז"ל, 416 בתחילת דרכו).

הסיפורבתקופה שכזו, גם לצאת לשתות ולאכול משהו לא מתחשק כמו פעם, אך עדיין ממשיכים, גם כדי לברוח ולשכוח את המציאות היום יומית.

על הדייט הקודם עם העכברושית בינואר לא פרסמתי פוסט. זה היה במסעדה האסייתית למפור בקינג ג'ורג' (ממשיכת דרכה של האנוי הויאטנמית שהיתה בלילנבלום) – ארוחת ערב טובה ומאוחרת לכבוד היום הולדת.

הפעם בחרתי ביעד מוכר בו היינו ונהנינו כבר מספר פעמים בעבר – האלפקה בר.

הגענו אל המקום קצת אחרי 21:00, בחוץ לא היו הרבה אנשים והיה די קר, אז נכנסו פנימה שם היה די מלא – גם הבר וגם השולחנות שמסביב, כך שהתיישבנו בפינה על הבר שסביב המדרגות, כשאחד המלצרים הביא לנו את התפריטים.

למרות שהיינו שם כאמור כמה פעמים, האחרונה לפני כחצי שנה, כמו אז העכברושית שוב לא זכרה בהתחלה שהיינו שם, וגם לא שזהו בר טבעוני לגמרי, אז הזכרתי לה.

הפעם לא באנו רק לקינוח, כשהעכברושית היתה די רעבה והתלבטנו מה להזמין מהתפריט.

אלפקה בר – תפריט אוכל

אלפקה בר – תפריט אלכוהול

היתרון של בלוג עם ביקורות זה במקומות שכבר היינו בהם לבדוק בהן איזה מנות אהבנו יותר או פחות. ראיתי שאהבנו את מנת הארטישוק אז הזמנו אותה שוב (38 ש"ח) ובהמלצת המלצר את הסנדוויץ של גדליה עם רידיפיין מיט (72).

בגזרת השתייה המליץ המלצר על קוקטייל Error 404, שלא הכרנו כשהוא טען שהוא בתפריט מזמן. הלכנו על ההמלצה שלו (52), עם הקיצ'י ליצ'י המוכר (48).

במקום היתה אווירה ביתית נעימה, עם מוסיקה קצבית שהוסיפה ולא הפריעה, כשלאוכל ולשתייה לא לקח הרבה זמן להגיע.

מנת הארטישוק נראתה טיפה אחרת, כשהעכברושית פחות אהבה אותה הפעם. הסנדוויץ של גדליה היה סביר, למרות שלא היה ברור בדיוק מה יש בפנים, כשהצ'יפס היה פשוט טעים.

הקוקטייל של ה Error 404 היה בהחלט קצת חמצמץ אבל בגלל שהוגש עם קיווי ויתרתי עליו. לידינו התחלפו הזוגות, כשגם אחד מהם הזמין את אותו קוקטייל אך זה לא היה בהתאם לציפיות ולכן הוחלף.

גם הפעם לא ויתרנו על קינוח והזמנו את האופציה היחידה מהתפריט – מוס שוקולד לבן עם חתיכות בראוניז, ממנו היו לנו כמה זכרונות טובים, אך להפתעתנו גם הוא היה הפעם פחות טעים.

צ'ייסר לא קיבלנו גם הפעם, ואחרי ששילמנו את החשבון (248 ש"ח), הלכנו משם בחזרה. בדרך חלפנו על איזה בר חדש וצבעוני באחד הרחובות הקטנים שצפונית לאזור הבילויים בפלורנטין, שנראה ממבט חטוף כמו מקום טוב להיפסטרים, נבדוק יותר לעומק בפעם הבאה.

לסיכום: בהתחשב במצב, כשבעקבותיו גם נסגרו הרבה מקומות טבעוניים אחרים בעיר (AJA, הרצוג), טוב שיש מקום כמו האלפקה בר לקצת אסקפיזם (יש גם משחקים נחמדים לחברים כמו בשאפל בר בפלורנטין). רק פעם הבאה נלך על תחושות הבטן ולא דווקא על המלצות המלצר.

3.5 כוכבים בסולם עכברוש העיר – עדיין כדאי לבקר

2 מחשבות על “אלפקה בר – בהתחשב במצב

  1. פינגבק: השופטים וחברים – Back to basic | עכברוש העיר

  2. פינגבק: מסע בצפון עם שר המשקאות | עכברוש העיר

כתיבת תגובה