ביר שופ (Beer Shop) – סוף תקופה

 זמן: יום שישי בצהרים, מרץ 2024

מיקום: יהודה הלוי 21, תל אביב

רקע היסטורי:. הביר שופ – Beer Shop, האח הצעיר של הביר שופ המקורי בנתניה (שגם בו יצא לי להיות), נפתח בקיץ 2017 ברחוב יהודה הלוי 21 (היכן ששכן בעבר הבודהה בורגר ז"ל).

הסיפור: מאז שנפתח אי אז בשנת 2017, הביר שופ, על 30 ברזי הבירה מהחבית שיש בו, היה אחד מהברים המועדפים עלי בעיר. ביליתי בו עם חברים שונים לא מעט לאורך השנים, כשבנוסף היה המקום אחד מהתחנות בסבב הברים ובירות הבוטיק של עכברוש העיר (יחד עם האגנס והביר בזאר בשוק לוינסקי ז"ל) בשנה שלפני לפני הקורונה, כך שיצא לי להביא אליו ולשתות בו עם מאות אנשים, ואני לא מגזים.

לכן, כששמעתי שהמקום עומד להיסגר בשישי שבוע שעבר, הייתי חייב לקפוץ אליו עוד פעם אחרונה. מכיוון שלא היה לי שום ערב פנוי בשבוע זה (באחד מהם כבר קבעתי לדייט עם העכברושית כשהלכנו לסיינה – בר יין איטלקי חדש בירמיהו דיזנגוף), הצעתי לחברים להיפגש שם בשישי בצהרים, כשלאותו יום תוכננו בו גם חגיגות הפרידה.

רובם לצערי לא יכלו (אחד מהם רשם לי ששישי זה יום לסקס – סידורים, קניות וספונג'ה), אבל לשמחתי המהגר יכל, כך שקבענו ללכת יחדיו, כשאראה כבר אח"כ מי עוד יוכל להצטרף.

השעה היתה קצת לפני אחת בצהרים, כשעשינו דרכנו רגלית על יהודה הלוי אל עבר הבר. ברחוב, בו לא היתה תנועה רבה של אנשים בימי העבודות של הרכבת הקלה וגם בשנים שלפני כן, היו דווקא הרבה הולכי רגל בשעה זו. יחד עם פארק המסילה הסמוך, נראה שעכשיו זהו אזור לא רע להסתובב בו רגלית.

הביר שופ עצמו, היה נראה די מנומנם, אמנם היו בו כמה אנשים בשולחנות שבחוץ, אך למעט ה-DJ שניסה לארגן לעצמו עדיין את העמדה, לא נרשמה במקום תכונה מיוחדת יחסית למסיבת הפרידה.

הטבלה המחזורית של הבירה

גם הברזים בפנים לא היו הפעם בתפוסה מלאה, כשרק כשני שליש מתוכם היו זמינים (עדיין מדובר בכמעט 20 בירות שונות וטובות), כשלכבוד המסיבה החצאים היו במחיר של שלישים.

30 ברזים! בדרך כלל הרוב היה זמין

המהגר הזמין חצי פרנסיסקאנר ואני חצי מלכה אדמונית והזמנו גם זיתים ומאנצ'יס לשולחן לנשנש.

התיישבנו בשולחן בחוץ, כאשר לא עברו כמה דקות וקיבלנו את הבירות והזיתים, כשאת המאנצ'יס, שעוד לא קיבלנו, ביקשנו להחליף לאפונת וואסאבי. אין כמו בירה קרה וטובה בשישי בצהרים, כשאת הזיתים נאלצנו להחזיר מכיוון שהגלעינים שלהם התפרקו (כנראה היו דפוקים מדי).

בינתיים ניסינו להבין מאחד העובדים במקום, למה המקום נסגר ומה יהיה במקומו. מסתבר שהבעלים של הביר שופ פשוט מכרו את הבר לקבוצת יזמים מרמת גן, שמפעילים בר (או ברים) בריגה (לטביה) וחיפשו מקום מתאים בתל אביב. הסניף בנתניה של הביר שופ ימשיך יעבוד ואילו הבר החדש, שאמור כבר להיפתח, יקרא כנראה "בירה בר" ויציע גם כן מבחר בירות גדול כמו קודם לכן, בדגש על IPA לדבריו, כך שנראה שלא הרבה צפוי להשתנות ואף הוא ימשיך שם לעבוד.

בעוד אנחנו ממשיכים לסיבוב שני, אני הפעם עם חצי Punk IPA של ברודוג, הצטרפו אלינו לשולחן המכור המשותף ובת זוגו חברתה הטובה של העכברושית (שמכיוון שלא הופיעה בבלוג כבר שנים מאז ימי תפוז כבר שכחתי את הכינוי המקורי שלה), שקנו בדיוק טרנזיסטור! שיהיה בבית. ערכתי ביניהם לבין המהגר היכרות (למרות שכבר נפגשו פה ושם בעבר באירועים משותפים כנראה) והסברתי להם את הקשר המשותף שלהם לכוכב התאילנדי.

הם גם הזמינו חצי כל אחד (מלכה אדמונית לה, ברודוג Punk IPA בשבילו), כשהמהגר סיפר להם את קורותיו בארצות הגולה (מאירלנד, דרך ישראל לאוסטרליה ותאילנד עד תל מונד) וכיצד גורלנו היה יכול להיות הפוך דווקא.

תוך כדי ה-DJ הצליח לחבר את המחשב לרמקולים כמו שצריך והתחיל לתקלט, בעוד שהמקום במקביל גם החל להתמלא.

עברנו לשוחח על ה – Plan B שלנו לעתיד, כשגם מקלאגר, שאף הוא קשור לכוכב התאילנדי שהיה חסר לכולנו, הצטרף אלינו לשולחן עם פיצוחים טובים שקנה בשוק לוינסקי.

לקראת שלוש נאלצנו המהגר ואני לחתוך, כשהתכנון הוא לחזור בקרוב, את הבר החדש לבדוק.

לסיכום: זוהי סופה של תקופה, בה הביר שופ תמיד היה בשבילי סוג של ברירת מחדל לבירה – חלק מסבב ברים או סתם בקטנה. כפי שרשמתי בביקורת הראשונה, השנייה וגם בהמשך לא מעט – ככה צריך להיראות בר של בירות. מבחר של 30 בירות איכותיות ומגוונות מהחבית – לא אלו הסטנדרטיות והמוכרות (כשבדרך כלל רובן המוחלט גם היו זמינות), במחירים שהיו בהתחלה ממש משתלמים ועלו בשנים האחרונות בעיקר מאז הקורונה, טייק אווי מהחבית בבקבוקים, עוד בירות בוטיק בפחיות ובקבוקים שהתווספו, נשנושים ועוד (רק חבל שלא היה אף פעם שת"פ אוכל טייקאווי עם אחד מבתי האוכל בסביבה).

הבר ששרד את הקורונה וגם את המלחמה האחרונה, אמנם הוא לא היה הראשון להביא את הבשורה, כשהשטרן1 והנורמה ג'ין ז"ל החלוציים היו שם לפני, אבל גם הם לא הציעו מבחר שכזה מכל העולם. אמנם היום כבר קשה למצוא בעיר מקומות שמחזיקים כמות גדולה של בירות בוטיק מהחבית (אולי רק פראג הקטנה). אבל כל אלו סייעו לתרבות בירת הבוטיק בארץ, כשבזכותם כיום במרבית הברים, גם אלו המיינסטרימים למהדרין, תוכלו למצוא כמה ברזים איכותיים.

2 מחשבות על “ביר שופ (Beer Shop) – סוף תקופה

  1. פינגבק: Beera Bar – המקום החדש | עכברוש העיר

  2. פינגבק: הרבה חדשות ללא בשורות | עכברוש העיר

כתיבת תגובה