AJA – מהשכונה ומעלה

 זמן: יום רביעי בערב, מאי 2023

מיקום: פלורנטין 34, תל אביב

רקע היסטורי: ה AJA (אג'ה) הינה מסעדה (שעושה גם קייטרינג) שמגדירה את עצמו כפלסטינאית, יהודית, קווירית, טבעונית, כשזו גם דוגלת בערכים חברתיים וסביבתיים, ונקראת על שם יישות המגינה על יערות ובעלי חיים (כך קראתי). המקום נפתח כבית קפה בסוף קיץ 2021, ומאז עבר כמה התאמות ושדרוגים.

הסיפור: שוב עבר זמן רב מדי מאז הדייט הקודם עם העכברושית (כאמור יציאות זוגיות להפגנות במוצ"ש לא נחשבות), אך הפעם הזמנתי מקום מראש ב AJA – אחרי שבפעם שעברה שלא עשיתי זאת בילינו בהנאה באלפקה במקום.

למרות שהזמנו מראש לשעה 21:00, כשהגענו היה המקום הקטן מלא לגמרי בפנים ולא היה ברור לנו כל כך היכן נשב. הסתבר שהיה קצת בלבול בהזמנות אבל אנחנו יכולים לשבת בשולחן הקטן שעל המדרכה הצרה או שיסדרו לנו שולחן ליד הכניסה. העכברושית קצת חששה מהישיבה על הרחוב ההומה והרועש יחסית, אך הצלחתי לשכנע אותה שזה יהיה בסדר (עזר גם שבפנים גם היתה בעיה עם האוורור והיה קצת מעושן מהבישול)

AJA – זה כבר היה בסוף

המלצר.ית / בעלים סידר.ה לנו את השולחן והביא.ה לנו את תפריטי האוכל והאלכוהול. זה של האוכל מחולק ל-4 קטגוריות – פתיחים, ראשונות, ביניים ועיקריות, הרבה מנות מגוונות ומעניינות. בזה של האלכוהול, יינות, קוקטיילים ועוד.

אג'ה – תפריט

AJA – תפריט אוכל

AJA – תפריט אלכוהול וקינוחים

ביקשנו המלצות, ולאחר התייעצות החלטנו ללכת על חלק מהן – מנת הכרישה (42 ש"ח), רולד זוקיני (44) וקראמבל (54). על לחם שמגיע עם אחת המנות ויתרנו, והזמנו גם מנה עיקרית אחת – פטריות ותפו"א (74).

העכברושית הזמינה גם כוס יין רוזה של יקב דלתון (45) ואני הלכתי על מנה של ערק ג'יבלי (26) עם קרח.

לפתיחה קיבלנו פינוק צ'ייסרים של סוג של אפרטיף תוצרת בית עם בזיליקום ודברים ששכחתי שהיה חביב. אחריו הגיעה השתייה, כשהכוס של העכברושית נראתה כמו של ענקים לעומת שלי עם הערק.

בעוד אנו ממתינים לאוכל חלפו על פנינו מגוון אנשים ונשים ממדינות ובגילאים שונים ומגוונים, וכך גם בהמשך הערב.

ראשונות קיבלנו שתי מנות – הכרישה והרולד זוקיני. הכרישה הגיעה בצורת מקלות רכים ומאודים עם ויניגרט סמיך, מנה מצוינת שהעכברושית מאוד אהבה. כשהרולד זוקיני הינו בצורת שבלולים ממולא בסוג של קרם עגבניות, מתאבן נחמד לכל הדעות.

זוקיני וכרישה – לפני הדברים שנפלו מלמעלה

בעוד אנו בשלבי סיום של המנות הראשונות, לפתע פתאום החלו לנשור עלינו חתיכות קטנות מהמרפסת שמעלינו אל השולחן. הסתבר שהשכנה מלמעלה החליטה לסדר את העציצים, ואת מה שחתכה פשוט שפכה מהדלי אל הרחוב (ראו גם בתמונה הראשית של הפוסט).

אחרי שהחליפו לנו את הצלחות והכוסות, עבר קצת זמן עד שקיבלנו את המנה הבאה, שהיתה פינוק על חשבון הבית – טרטר עגבניות – מנה נחמדה ומרעננת שהוגשה עם לחם, כשבנוסף קיבלנו גם את מנת הלחם עם ממרח טעים על בסיס סויה.

טרטר עגבניות

לאחר מכן הגיע המנה של הקראמבל ארטישוק – אין כמו ארטישוק עסיסי בציפוי פירורים טעימים – מנה מוצלחת מאוד.

קראמבל ארטישוק

ולבסוף הגיעה המנה העיקרית – פטריית אויסטר מעושנת עם גראטן תפוח אדמה. הפטרייה היתה גדולה ועסיסית, אבל אכלתי במקומות אחרים מנות עם פטריות יותר טובות (למשל פטריית הפנינה השחורה ב OPA), כשגם הגראטן היה נחמד אבל לא מיוחד. בדיעבד היה עדיף אולי להזמין מנה אחרת יותר מעניינת ממנות הביניים או הראשונות.

פטריות ותפוחי אדמה

לא ויתרנו על קינוח, כשהיה זה הפעם פאי לימון (46) עם מרקם מצוין וקרם לימון נהדר בפנים, כשהעכברושית ביקשה מהטבח/מלצר/בעלים לדעת מה יש במתכון חוץ מלימון.

פאי לימון

סיימנו את הערב שבעים ומרוצים קצת אחרי 23:00 עם החשבון (בערך במקביל לשאר יושבי המקום). אין ספק שעוד נשוב מתישהו לטעום ולנסות מנות נוספות.

לסיכום: מה שלרוב כיף במקומות טבעוניים שלא מנסים לחקות מנות בשריות (או להשתמש בתחליפי בשר) זה השימוש היצירתי בחומרי גלם איכותיים מהצומח – ארטישוק, זוקיני ועוד, מהן יוצאים מנות מיוחדות וטעימות. נהנינו מזה מאוד בחווייה ייחודית ב-OPA מספר פעמים, בבאנה אליה אנו תמיד חוזרים, ועכשיו גם ב AJA, מהשכונה ומעלה.

3.5 כוכבים בסולם עכברוש העיר – כדאי לבקר

מחשבה אחת על “AJA – מהשכונה ומעלה

  1. פינגבק: אלפקה בר – בהתחשב במצב | עכברוש העיר

כתיבת תגובה