אלפקה בר – הכל יחסי

זמן: יום חמישי בלילה, יולי 2022

מיקום: פלורנטין 40, תל אביב

רקע היסטורי: האלפקה בר Alpaca Vegan Bar נפתח לפני קצת יותר מחצי שנה היכן שפעל לפניו המיידל'ה במשך מספר שנים, ומגדיר את עצמו כבר הטבעוני הראשון בתל אביב, למרות שהיו לפניו גם אחרים (Phi Bar, אוקספורד ז"ל, 416 בתחילת דרכו), אם כי כרגע הוא אולי בהגדרה הבר היחיד.

הסיפורלפני מספר שבועות, באחד מהיציאות הליליות לפלורנטין, עברתי במקרה ליד המיידל'ה וגיליתי שנפתח בר חדש במקומו – האלפקה. זה נראה היה במבט חטוף די אטרקטיבי, עוד יותר לאור זאת שהוא בר טבעוני, תוספת טובה לאזור אחרי האכזבה שחוויתי לאחרונה מהשינויים שחלו בשאפל שהיה חזק בקטגוריה.

הוספתי אותו מיד לרשימה של הברים שצריך לבקר בהם בקרוב, וחשבתי רק עם מי יהיה מתאים. שבוע לאחר מכן חל יום הולדתה של אוהבת החיות, ומכיוון שלא יצאנו לבלות איתה ועם הקברניט כבר הרבה זמן, קבענו שנצא לשם לדאבל דייט מיד אחרי שאחזור מנסיעה מתוכננת לארה"ב הרחוקה (שעליה אולי יתפרסם פוסט).

קבענו להיפגש שם ב-21:00, כשהזמנו מקום מראש וטוב שכך כי הבר היה מלא בפנים ובחוץ על הרחוב. אנחנו התמקמנו בשולחן בחוץ בצד על הפרקלט שהוצב שם על ידי העירייה בתקופת הקורונה.

עיינו בתפריטי האוכל והמשקאות. בגזרת האלכוהול יש 5 בירות מהחבית, כולל 2 אלכסנדר ואחת ג'מס, כמה קוקטיילים ועוד, בתמחור שנראה די סביר יחסית. בגזרת האוכל יש מגוון טבעוני די גדול – מנות על בסיס ביונד ורידיפיין מיט, נשנושים, סלטים, ספיישלים ועוד.

אלפקה בר – תפריט אוכל

אלפקה בר – תפריט משקאות

העכברושית והקברניט הזמינו שניהם קוקטיליים – דודה אביבה (46 ש"ח), אוהבת החיות התלבטה וביקשה לטעום את שני היינות אדומים שבתפריט (34 ש"ח לכוס, לא שמעתי מאיזה יקב), ואני הזמנתי חצי אלכסנדר גרין (32).

לגבי האוכל הזמנו בתור התחלה קצת נשנושים – צ'יפס קרוע (32) ופרחי כרובית (28), עד שנחליט על השאר.

המשקאות הגיעו במהירות. הקוקטיילים היו טעימים אך אולי טיפה דלילים, כשאוהבת החיות בחרה את המרלו. בינתיים באה המלצרית המתולתלת להסביר לנו על המנות והספיישלים. את הרידיפיינמיט והביונד הם לא מגישים as is, אלא מוסיפים ומתבלים.

אוהבת החיות התלבטה בין אחד הבורגרים לטורטייה המקסיקנית שכוללת בשר טחון של רידיפיין, כשאני עזרתי לה עם ההחלטה כשהזמנתי את הטורטייה (54) והצעתי לה שתטעם ואם תרצה נחלוק. היא הזמינה את הפטה בורגר (68), גם על בסיס רידיפיין בתוספת פטה שקדים.

הקברניט החליט ללכת על משהו קטן יחסית בתור התחלה – ארטישוק בלבנה (38). העכברושית התלהבה מספיישל של סלקים ואותו הזמינה, רק כדי לגלות כמה דקות מאוחר יותר שנגמר, כשבמקומו הזמינה את ה Redefine בורגר (62) בתוספת צ'דר טבעונית (8).

הנשנושים של הצ'יפס והכרובית הגיעו תוך מספר דקות לשולחן והיו שניהם מוצלחים.

היו לנו הרבה פערים להשלים, עדכונים וחוויות לשתף, כך שהשיחה קפצה בין הנושאים השונים. כמו כן גילינו שהקברניט, שאיבד את כובעו בתקופת הקורונה, חזר לעבודתו בשחקים, במקביל לעיסוקיו האחרים, ובכך שמר על כינויו.

תוך כדי השיחה הקולחת הגיעו המנות לשולחן, כשכולן היו מוצלחות, ללא הפתעות מיוחדות. בטורטייה המקסיקנית שלי, שהיתה באמת פיקנטית, הבשר הטחון של הרידיפיין לא הורגש יותר מדי בגלל יתר המרכיבים והתיבול.

הבר נשאר מלא, הפסקול שהתנגן בפנים ונשמע גם בחוץ היה רוק/פופ מתחילת המאה (אבריל לאבין), כשבשולחן שמאחורינו היה נראה שיש מפגש צעירים/ות, אליו כל הזמן הצטרפו נוספים (חבל רק שעישנו וזה הגיע אלינו עם הרוח).

בשלב כלשהו המלצריות הנחמדות קצת התחילו לעופף, ביקשנו כמה פעמים מים עד שקיבלנו, כשגם את הקינוח לקח לנו קצת זמן להזמין – עוגיית הפתעות עם גלידה (34), היחיד שהיה זמין.

העוגיית הפתעות היתה נחמדה, וכשסיימנו אותה ביקשנו את החשבון.

.

המלצרית הציעה לנו גם צ'ייסרים עם החשבון, אך נעלמה לדקות ארוכות. כשלבסוף אחרי שביקשנו שוב הצלחנו לקבלו, ולהשיק איתה יחדיו צ'ייסרים. היא גם הבטיחה שבקרוב יהיו באלפקה עוד קינוחים והפתעות, משער שיצא לנו בקרוב לחזור ולבדוק.

לסיכום: האלפקה בר הינו תוספת מרעננת לברים בפלורנטין, ובפרט לקהילת הטבעונים. מקום מזמין, עם אוכל ברים טעים באווירה לילית (חבל שהפי האוור הוא רק על האלכוהול בימים ראשון עד רביעי), אפילו שהשירות קצת לא אחיד. המקום לא מתיימר להיות בר בוטיק/גורמה טבעוני – אחרי האכזבה הגדולה מה-416 (האוכל והשירות), ולעומת זו החווייה ב Planta Queen בניו יורק (פוסט נפרד יבוא בקרוב), אפשר לסכם ולהגיד שבחיים הכל יחסי.

3.5 כוכבים בסולם עכברוש העיר – לטבעונים כדאי לבקר, אפשרי בהחלט גם לאלו שלא

6 מחשבות על “אלפקה בר – הכל יחסי

  1. פינגבק: מקומות טבעוניים בתל אביב – עכברוש העיר סוקר וממליץ | עכברוש העיר

  2. פינגבק: הבחירות הנכונות – לאכול ולשתות | עכברוש העיר

  3. פינגבק: אלפקה בר – נתנחם בזאת | עכברוש העיר

  4. פינגבק: קאנו ואלפקה – בילוי של ליל קיץ בפלורנטין | עכברוש העיר

  5. פינגבק: אלפקה בר – בהתחשב במצב | עכברוש העיר

כתיבת תגובה