אלפקה בר – נתנחם בזאת

פוסט חגיגי (סוג של) לכבוד יום הולדת 15! לעכברוש העיר, בלוג הברים העצמאי הותיק של תל אביב (שעלה לאוויר ב-19.3.2008, כשהחיים פה עוד נראו נורמליים)

זמן: יום חמישי בלילה, מרץ 2023

מיקום: פלורנטין 40, תל אביב

רקע היסטורי: האלפקה בר Alpaca Vegan Bar נפתח לפני קצת יותר משנה היכן שפעל לפניו המיידל'ה במשך מספר שנים, ומגדיר את עצמו כבר הטבעוני הראשון בתל אביב, למרות שהיו לפניו גם אחרים (Phi Bar, אוקספורד ז"ל, 416 בתחילת דרכו).

הסיפורכחלק מהשלמת הפערים, הגיע הזמן לדייט לילי עם העכברושית (יציאות זוגיות להפגנות לא נחשבות), אפילו כשערב קודם לכן כבר יצאתי עם נטול הכינוי (בכל זאת היו זמנים בשנים הראשונות של עכברוש העיר כשבשבוע יצאנו שלוש ואפילו ארבע פעמים).

היעד שבחרתי הפעם היה מקום בפלורנטין שעדיין לא ניסיתי ושמעתי עליו דברים טובים. אך כשהגענו אל המקום הקטן, התברר שכל המקומות מוזמנים, היה כדאי להזמין מראש ולא להגיע ספונטנית.

העכברושית הרעבה חששה שנצא למסע רגלי לחפש משהו חלופי. אך מכיוון שזהו אזור פלורנטין שם יש הכל מהכל ברדיוס מצומצם היא התבדתה במהרה כשהגענו תוך דקה לאלפקה בר, בו בילינו בהנאה בקיץ שעבר עם הקברניט ואוהבת החיות, שנמצא פחות מ-100 מטר משם (כשיצא לי לפקוד אותו גם עם לפטי ונטול הכינוי רגע לפני שהתחיל הבלגן).

המקום לא היה מלא אך היו בו לא מעט מבלים. בחוץ עישנו אז העדפנו לשבת על הבר בפנים.

הברמנית בדיוק הכינה קוקטייל שנראה מעניין, כששאלנו אותה מהו (משהו עם ליקר קפה) וביקשנו ממנה את התפריט. זה לא השתנה בהרבה מהפעמים הקודמות. בגזרת השתייה יש מהחבית 5 בירות מגוונות (אלכסנדר גרין ובלייזר, ג'מס חיטה, קרומבאכר פילז ואפילו גולדסטאר לאלו שפחות מתקדמים) בתמחור נוח יחסית, קוקטיילים מעניינים ועוד. בגזרת האוכל מטוגנים ונשנושים, טורטיות, המבורגרים ועוד, עם רידיפיינמיט או ביונד.

אלפקה – תפריט אוכל

אלפקה – תפריט משקאות

העכברושית החליטה להזמין מהקוקטייל שאותו הברמנית הכינה בהתחלה – אלפקוקטייל (46 ש"ח), כשאני הזמנתי חצי אלכסנדר גרין (32). לגבי האוכל התלבטנו קצת כשהעכברושית שמה עין על הארטישוק על הלאבנה אותו הזמנו (38), ואיתו גם את הפלטת מטוגנים (64) במקום לחלוק בינינו המבורגר או משהו כבד יחסית.

הבירה נמזגה לי חיש קל, כשגם הקוקטייל של העכברושית הוכן והוגש לה די מהר, והיה מתקתק ומעורר, כשהקפה והקוקוס הורגשו בו היטב.

לידינו ישבה קבוצה של צעירים שחגגה יום הולדת, כשנראה שהבר ידידותי גם לכלבים, כשהיו שם גם כמה כאלה.

לא עבר זמן רב מדי עד שקיבלנו את מנת הארטישוק. זאת נראתה טוב, וגם היתה טעימה מאוד, כשהארטישוק העסיסי השתלב היטב עם הלבאנה, הויניגרט והטוסטונים (מסתבר שאפשר להכין מנה טובה שכזו גם בלי שתעלה 60).

מספר דקות לאחר מכן קיבלנו גם את פלטת המטוגנים. זו כללה נאגטס טבעוניים, פרחי כרובית, חציל מטוגן וצ'יפס קרוע עם מטבלים שונים – מנה גדולה שמספיקה גם ליותר מזוג (לא שהשארנו משהו).

מולנו על הבר תקלט בשמחה והתלהבות ה DJ Tamir Ziso. בעיקר להיטי MTV משנות ה-90, ביניהן כמובן בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, הבקסטריט בויס ואחרים – אמנם זה לא הקו המוסיקלי שלי, אבל לאווירה בבר זה בהחלט הוסיף. בהמשך הוא גם הזמין אותי ואת העכברושית לצ'ייסרים, ובהעדר הברמנית, מזג גם לעצמו כוסית.

לא ויתרנו על קינוח. כשהתייעצנו עם הברמנית לגבי שתי האפשרויות. היא העדיפה דווקא את הקינוח של הקרם גבינה, אבל אנחנו הזמנו את עם השוקולד הלבן וחתיכות הבראוניס (38) שהיה מתוק ולא כבד מדי.

אחרי ששילמנו את החשבון (218 ש"ח) , נפרדנו מהברמנית וה DJ לשלום, עוד שבוע הגיע לסיומו.

לסיכום: כשהמצב הכללי ומצב הברים בעיר לא מזהיר, אפשר להתנחם במקומות כמו האלפקה בר, גם אם אתם לא טבעוניים.  מחוץ להמולה של פלורנטין, אווירה שמחה וטובה (גם בזכות ה-DJ למרות הקו המוסיקלי המיינסטרימי), מגוון משקאות לא רע ואוכל ברים טעים ומנחם.

4 כוכבים בסולם עכברוש העיר – מומלץ לבקר

5 מחשבות על “אלפקה בר – נתנחם בזאת

  1. פינגבק: AJA – מהשכונה ומעלה | עכברוש העיר

  2. פינגבק: קאנו ואלפקה – בילוי של ליל קיץ בפלורנטין | עכברוש העיר

  3. פינגבק: אלפקה בר – בהתחשב במצב | עכברוש העיר

כתיבת תגובה