סופר טיוזדיי בפלורנטין – מהמסקליטו עד לאורסה, זה עניין של בחירה

זמן: יום שלישי בלילה, מאי 2022

מיקום: פלורנטין, תל אביב

רקע היסטורי: המסקליטו Mezcalito, סניף קטן של המסעדה/בר מקסיקני הותיק בפלורנטין – המסקל, נפתח לפני מספר חודשים על הרצל פינת פלורנטין, במקום בר האוכל ארפה ששכן שם לפני בצמוד לבר האוכל הויטנאמי קאנו המוצלח.

בר האורסה – URSA, הינו מקום חדש מבית הבעלים של הברלין בפלורנטין שנפתח בפינה ממול (ויטל פינת פרנקל) לפני כחודש, היכן ששכן לפני כן מקום תאילנדי.

הסיפוראחרי זמן רב שלא יצא לי לצאת לבירה, קבעתי עם המשתדרג, כשעבר זמן רב מאז שיצאנו בפעם האחרונה.

נפגשנו באזור שוק לוינסקי בסביבות 21:15. חשבתי לנסות את הבר החדש שנפתח ברחוב השוק 28, אך זה היה די מנומנם עם תפריט מצומצם, אז המשכנו משם הלאה לאזור פלורנטין ולמצוא שם משהו מתאים.

בדרך החלטנו להיכנס למסקליטו החדש (הרצל פינת פלורנטין) ולהסתכל בתפריט. המסקליטו, שהיה די מלא, הינו סניף קטן יותר כאמור של המסקל הותיק. המסקל החל את דרכו פחות או יותר עם עכברוש העיר לפני כ-14 שנים, בר מקסיקני ייחודי קטנטן וייחודי ברחוב ויטל, עם השנים עבר הרחבה, וביחד עם השכונה כולה מצא את דרכו אל המיינסטרים. קצת פחות ייחודי ומגניב, יקר יותר, אבל עדיין טעים.

מסקליטו – תפריט

מכיוון שלא אכלתי ארוחת ערב לפני, והרבה זמן לא אכלתי מקסיקני הצעתי שנשב. המשתדרג הזמין צמד טאקוס, ואני הזמנתי בוריטו פורטובלו טבעוני (52 ש"ח) שהיה משביע וטעים, אם כי קצת יקר והיה חסר לי גווקאמולי.

טיוזדיי טאקו? טיוזדיי בוריטו!

משם המשכנו אל רחוב פלורנטין וחיפשנו מקום עם אווירה ומוסיקה לשבת לבירה אז נכנסנו אל השאפל בר. בניגוד לבדרך כלל המקום דווקא לא היה מלא מדי, ואנו נכנסנו פנימה והתיישבנו על הבר. כמי שהשאפל היה אחד מהברים האהובים עליו בתל אביב, התאכזבתי לגלות שויתרו שם לחלוטין על בירות לא סטנדרטיות מהחבית ועכשיו יש אמנם 9 ברזים אבל בהם יש רק את טובורג, גינס, קרלסברג (וגם לומה) ווויינשטפן של מב"י. בלית ברירה הזמנתי שליש גינס (30), במטרה להמשיך אח"כ למקום עם יותר אפשרויות/בירות איכותיות, כשהמשתדרג הזמין חצי קרלסברג.

הגינס עצמה היתה סבירה, אך לא מספיק קרה ומרירה לטעמי. ישבנו שם ושתינו זמן מה, עד שהחלטנו להמשיך הלאה. כשסיימנו גיליתי לצערי שגם ההפי האוור קוצר ועכשיו במקום שיהיה עד 9 בערב כבר ב-8 נגמר.

חשבנו ללכת להתנחם בביר שופ כפי שיוצא לנו בדרך כלל, אך בדרך עברנו ברחוב ויטל ההומה, כשרציתי להראות למשתדרג את בר היין WineBerry בו ביליתי לא מזמן. חלפנו וסקרנו מספר מקומות בדרך עד שבפינה של ויטל ופרנקל נעצרנו ליד הבר החדש שראיתי גם בפעם שעברה. התברר שזה האורסה (Ursa), שנפתח ממש לא מזמן שייך לבעלים של הברלין בפלורנטין (נגמר להם המקום להתרחב כנראה מהעבר השני). בירור קצר העלה שיש בו בירות מעניינות מהחבית (של Siren למשל), אז החלטנו להתיישב בחוץ בשולחן מוגבה כשמעלינו בפנים הבר עם ברמן קר רוח.

תפריט האלכוהול לא מכיל יותר מדי בירות מהחבית אך לפחות מגוון לא רע – הסאונדווייב IPA והפומפולצ'לו החמוצה של Siren, למביק אחת, קירין (לאגר יפני) וגם גינס ווויינשטפן, כשהמחירים גם כאן לא זולים בכלל (גם לא של הקוקטיילים). לפחות זה לגדלים סטנדרטים ולא מחיר נמוך יותר כביכול אך לכמות קטנה כמו בפרלה לדוגמא. יש גם תפריט אוכל עם כמה מנות, כבר אכלנו לפני כן אז לא ממש התמקדנו בו, אך ממבט חטוף נראה שאין בו נשנושים והיצע מספק לטבעונים.

אורסה – תפריט

אני הזמנתי חצי סאונדווייב (42!), כשהמשתדרג הלך על חצי קירין (32), כשאת הבירות קיבלנו די מהר יחסית לשולחן.

ברקע התנגנה מוסיקת רוק קצבית איכותית (ACDC, Iron Maden ואחרים), שתינו לאיטנו, כשהמשתדרג סיפר לי על האנשים והחוויות בחברה המצליחה בה הוא עובד. נשמע טוב, רק לדעתי חבל שמעבר לבידור והפגת השעמום להמונים, היא לא מתעלת את המשאבים והיכולות (לפחות את חלקם) לדברים יותר משמעותיים ומועילים.

המלצר פינק אותנו בין לבין בצ'ייסר על חשבון הבית. כשאחרי שסיימנו את הבירות ושילמנו את החשבון, המשכנו משם בחזרה אל שוק לוינסקי שם נפרדו דרכנו.

לסיכום: בכל סיבוב לילי בפלורנטין ובסביבה תוכלו למצוא משהו ישן או חדש מעניין. שווה לעשות סיבוב קצר לפני שתבחרו היכן לשבת. הסופר טיוזדיי שלנו כלל הפעם שלושה מקומות – אחד ותיק ושניים חדשים.

המסקליטו החדש הוא מקום נחמד לקרייב לאוכל מקסיקני (אפילו שהטורטיות מקמח חיטה ולא תירס), אך קחו בחשבון את המחיר.

בשאפל בר הותיק בחרו לצמצם עוד יותר את ההיצע וגם את השעות השמחות וחבל שכך. תכננו לצאת אליו מתישהו אך למרות האוכל הטבעוני האיכותי, והאווירה השמחה לרוב, כנראה שזה כבר לא יקרה בקרוב.

האורסה הינו מקום נחמד לבירה עם מוסיקה טובה. כדאי רק לבוא בימי ראשון או בשעה השמחה (עד 21:00) אז יש 50% על האלכוהול לפי מה שכתוב באתר של ההזמנות, כדי שלא תצטרכו לקחת משכנתא.

3 כוכבים בסולם עכברוש העיר לאורסה – אפשר לבקר