פראג הקטנה – בודקים אופציות במערב

 זמן: רביעי בלילה, מרץ 2023

מיקום: בן יהודה 148, תל אביב

רקע היסטורי: פראג הקטנה – Little Prague, פאב-מסעדה צ'כית, נפתחה בתל אביב לפני מיותר מ-20 שנה, עברה כמה מיקומים עם השנים עד שהתקבעה באלנבי 56. בעקבות משבר הקורונה החליטו הבעלים לסגור את המקום (יש סניף נוסף בבת ים), אך מצאו מקום חלופי בבן יהודה (שם זול יותר עכשיו, עקב העבודות של הרכבת הקלה וכמות המקומות להשכרה), שם שכן לפני כן פאב ה-Craft TLV, ולפניו במשך שנים המסעדה האיטלקית אוסטריה דה פיורלה.

הסיפורשוב עברו יותר משבועיים מאז הפוסט הקודם על העמירם הותיק. אך הפעם דווקא כן יצא לי לצאת לבירה פעמיים, ועוד בהפי האוור בדיזנגוף – לביר גארדן והדיזי פרישדון, אך אין לי משהו מיוחד לחדש לגביהם.

התכנון המקורי היה לצאת לבירה עם הירושלמי, אך זה הבריז ברגע האחרון. נטול הכינוי היה יותר ספונטני וזרם אפילו עם השעה המאוחרת יחסית לאמצע השבוע.

התלבטתי לאן נלך הפעם, כשהגענו לאזור בן יהודה-ז'בוטינסקי והצעתי שנלך לפראג הקטנה, שם ישבנו לאחרונה לפני יותר משנה, כשנטול הכינוי נענה בשמחה (ככה זה כשיש אדלווייס מהחבית).

למרות אמצע השבוע והעבודות על בן יהודה, היו יחסית לא מעט אנשים במקום. חלקם ישבו בשולחנות חוץ, חלקם על הבר או בשולחנות שבפנים.

התיישבנו גם אנו על הבר כשהברמן הגיש לנו את התפריטים. בגזרת השתייה מהחבית יש מבחר יפה של בירות צ'כיות, אוסטריות, גרמניות, בלגיות ובריטיות (כולל סיידרים) מוכרות ברובן, ישראלית אחת (מלכה) ומתחזה אחת (עלמה), במחירים לא כאלו זולים אך גם לא מופרזים יחסית.

פראג הקטנה – תפריט בירות

בגזרת האוכל יש מנות צ'כיות מסורתיות, הרבה בשרים, קצת סלטים ועוד, כשאפילו נוספה מנה טבעונית עיקרית אחת מאז הפעם שעברה שהיינו – ראגו טבעוני, אולי נבוא מתישהו מוקדם יותר לנסות.

נטול הכינוי אפילו לא הביט בתפריט והזמין ישר חצי אדלווייס (32 ש"ח – עלייה של 10% מסוף שנת 2021), בעוד שאני כן עיינתי בו התלבטתי בין המלכה האדמונית לביוורטאון בלאדי אל (עם תפוז דם) ממנה טעמתי והזמנתי בסוף שליש (34) עם חמוצי הבית המסורתיים (18 – גם עלייה של יותר מ-10% מהפעם שעברה).

בזמן ששתינו את הבירה, סיפר לי שוב נטול הכינוי על החווייה העוצמתית והמהנה שלו מהאוקטוברפסט האחרון במינכן בקטע החברתי. כשאני אמרתי שאם כך אולי יהנה גם מחוויה דומה במשחק כדורגל איכותי, אבל לא נראה שהוא בקטע.

כשהיינו לקראת סיום הבירה, הכין הברמן לזוג שישב לידינו על הבר סוג של קוקטייל בירה בו לא נתקלתי עדיין – שני שליש כוס בירה בהירה, מעליה בירה כהה עם ראש קצף יפה, נראה מעניין.

אחרי ששילמנו את החשבון, חזרנו לצעוד על בן יהודה לכיוון צפון. צעידה זו העלתה בי זכרונות על הימים היפים של חיי הלילה של רחוב בן יהודה מארלוזרוב צפונה – לפני יותר מ-20 שנים עם קפה בגדד ואשת לוט, כשאחריהם לפני 10-15 שנים עבדו שם בהצלחה האליעזר וה-Friends הצמודים (כשהנכסים היום ריקים), האלכוהום, מורטי והלן ועוד. היום, חוץ מפראג הקטנה, אין שום פאב/בר לילי אחר על בן יהודה בסביבה (השילה, עם הוולה פארקינג לא נחשבת כזו), לפחות יש סצנה לילית על דיזנגוף.

לסיכום: עם כל מה שהולך במדינה, צריך לבדוק אופציות במערב.  פראג עצמה אולי מתאימה יותר לטיולים, אבל בינתיים, עד שנמצא משהו, לפחות פראג הקטנה תמשיך להוות אופציה לא רעה לבירה במערב תל אביב.

3 כוכבים בסולם עכברוש העיר – אפשר לבקר

4 מחשבות על “פראג הקטנה – בודקים אופציות במערב

  1. פינגבק: אלפקה בר – נתנחם בזאת | עכברוש העיר

  2. פינגבק: שניט – אלו החיים? | עכברוש העיר

  3. פינגבק: שאפל בר – היו חברים בפלורנטין | עכברוש העיר

  4. פינגבק: ביר שופ (Beer Shop) – סוף תקופה | עכברוש העיר

כתיבת תגובה