שניט + לאוטר – מתבגרים ומתרחבים

 זמן: יום ראשון בלילה, אוגוסט 2023

מיקום: הארבעה 12 / כיכר גבעון, תל אביב

רקע היסטורי:השניט – Schnitt Brewing Companyהינו פאב-מבשלת בירה או גסטרופאב תל אביבי מבית הפורטר אנד סאנס – Porter & Sons, שנפתח בצמוד אליו לפני כשנה וחצי והתרחב בעצמו לאחרונה עם הלאוטר Lauter בר וחנות בירות  בפינה הסמוכה על כיכר גבעון.

הסיפור: חוץ מארבע העונות הרגילות שעדיין יש לנו (עד שהקיץ ישתלט על הסתיו והאביב והחורף יעלם לו), יש גם את עונת התיירים שחוזרת פעמיים בשנה – ביולי/אוגוסט ובדצמבר לרוב (לפעמים גם בפסח).

הפעם הגיע ההולנדי מחולון, כשקבענו בהתאם את המפגש הדו שנתי שלנו עם החבורה הותיקה, גם הפעם בשניט, שם היה המפגש הקודם שלנו בסוף 2022, ובלי קשר הגיע הזמן לחזור אליו לביקור (במקום ליפול לסוג של מלכודת תיירים).

הירושלמי, ההולנדי ואני הגענו אל השניט ב-21:30, שם כבר חיכה לנו המלומד שהגיע בזמן הפעם. התלבטנו היכן לשבת, כשמכיוון שבלאוטר אין ממש מקומות ישיבה בפנים והיו פחות אנשים, החלטנו להתמקמם בשניט בשולחן בפנים, כשאני קפצתי בכל זאת לרגע ללאוטר, בו עדיין לא הייתי, לראות מי ומה יש שם.

כשחזרתי אל השניט החברים עדיין עיינו בתפריט. במקום להזמין דרך הקוד QR שמוביל לאתר, ניגשנו החולוני ואני אל הבר להזמין.

עם הזמן הבינו בשניט שריבועים ריקים או חסרים על הלוח לא משדרים את המסר הנכון, ועכשיו אין כאלו. המבחר כולל יותר מ-10 בירות של השניט ועוד שתיים אורחות (סיידר ולאגר), כשיש על הלוח גם פיצוחים, חמוצים, טוניק וג'ינג'ר ביר.

שניט – תפריט בירות מהחבית ועוד

אני והחולוני טעמנו 3 סוגי בירות – Triple Hope NEIPA, Jaffa (IPA West coast) ושלאפטונדה. על הטעימה של ה IPA עם הקוקוס והתותים ויתרתי מראש הפעם. מכולם מצאה חן בעינינו יותר ה Triple Hope, ממנה הזמנו קנקן (99 ש"ח לליטר וחצי – לא יקר יחסית, אבל גם בלי הנחה משמעותית לכמות – חצי עולה 34).

שניט – תפריט אוכל

הסתכלנו גם על תפריט האוכל ממנו הזמנו כל מיני נשנושים – פיצוחי השניט (29), החמוצים של תאיר (18), פרייד פיקלס (25), טבעות בצל (29), נאצ'וס (25) ומקלוני ירקות (29), כשהחשבון הכולל עם הקנקן יצא 251 ש"ח (היה אמור לצאת כמה שקלים יותר) עליו הוספנו גם קצת שירות (בהולנד אגב לא מוסיפים כמעט בכלל).

חזרנו לשולחן עם הקנקן והרמנו לחיים, כשהברמן הקפיץ לנו גם את הפיצוחים שלא לקחנו מהדלפק (לא משהו מיוחד).

בין השיחות הרגילות, העדכונים והשלמת הפערים, ניסינו שוב לתאם נסיעה לאמסטרדם אל ההולנדי מחולון, כשהפעם נקבע היעד ליוני 2024, נראה אם זה יקרה הפעם.

מזל שנזכרתי לבדוק את ה SMS בטלפון, כי שאר הנשנושים כבר חיכו לנו מוכנים בבר, כשביניהם יש לציין את הפיקלס המטוגנים שהשתפרו (החלק המטוגן לא התפרק כמו בפעמים קודמות).

הקנקן כבר נגמר, אז לסיבוב השני קפצנו אל הלאוטר להביא משהו בניחוח בינלאומי. התפריט על המסך, בסגנון craft bars בחו"ל, מכיל כאמור בירות בוטיק מיובאות וייחודיות שונות וגם שתיים של השניט.

לאוטר – תפריט בירות מהחבית

טעמנו כמה בירות כשלבסוף בחרנו לקחת 2 כוסות של Love & Hate ו-2 של Love & Death של מבשלת Vocation (בכוס ממותגת של השניט עד 0.3 ליטר, אין קנקנים), כשהמלומד שילם באמריקן אקספרס – עבר בהצלחה הפעם.

כשחזרנו לשולחן בשניט תהה המלומד איך שילם 149 ש"ח על 4 כוסות – סכום שהיה אמור להיות זוגי על הנייר. בדקתי בתפריט (טוב שצילמתי) וגיליתי שכוס עולה 35 ש"ח ל-300 מ"ל, כשעכשיו הם תהו גם על המחיר גבוה, בעוד שהמלומד בדק וגילה ששילם בעצם רק 140 (ככה זה כשאתה לא רגיל).

תוך כדי הסיבוב השני, איכשהו הגיעה השיחה גם לנושא משקפי ראייה לטווח קרוב/רחוק (לא שלי לשמחתי) – אין ספק שעם השנים אנחנו מתבגרים (או מזדקנים, תלוי איך תקראו לזה).

כשסיימנו את הבירות, המשכנו כמובן כמו בפעמים קודמות לגלידה – הפעם אל הבוז'ה בכיכר גבעון – עם מבחר יפה של טעמים (כולל טבעוניים), ומחירים קצת יותר זולים יחסית לאחרים. רצינו לשבת לאכול בפנים, אך אמרו לנו שאי אפשר כי הם מתחילים תיכף לשטוף את הרצפה, אז חזרנו החוצה אל הכיכר לאכול בעמידה.

בזאת סיימנו להפעם, מחכים למפגש הבא איפשהו (אולי בקריית אונו אפילו) שיגיע בקרוב.

לסיכום: כמונו, גם השניט התבגרו ומצאו לעצמם נוסחא יציבה וטובה עם מבחר בירות ייחודיות ולא רעות, נשנושים מגוונים כולל הרבה לטבעונים, ואווירה טובה בכיכר ממנה נהנים חובבי הבירות, חבל רק שאין גם הופעות. הלאוטר אמור להשלים את התמונה עם בירות בוטיק מיובאות ואיכותיות מחו"ל, כשאלו שם אמנם, אך המחירים לא ממש אטרקטיביים, וגם הקהל נראה עדיין פחות בעניין – ניתן להם עוד קצת זמן.

3.5 כוכבים בסולם עכברוש העיר – כדאי לבקר במתחם, אין כמעט (אם בכלל) מקומות בסגנון בתל אביב או בישראל

 

2 מחשבות על “שניט + לאוטר – מתבגרים ומתרחבים

  1. פינגבק: שניט – אלו החיים? | עכברוש העיר

  2. פינגבק: גוגיס – ניקח את מה שיש | עכברוש העיר

כתיבת תגובה