שניט – סוגרים שנה ועומדים בהבטחה

 זמן: יום שלישי בלילה, דצמבר 2022

מיקום: הארבעה 12, תל אביב, ניו יורק ועוד

רקע היסטורי:השניט – Schnitt Brewing Companyהינו פאב-מבשלת בירה או גסטרופאב תל אביבי מבית הפורטר אנד סאנס – Porter & Sons, שנפתח בצמוד אליו לפני כמעט שנה.

הסיפור: שוב עבר הרבה זמן מאז הפוסט הקודם שפורסם. בינתיים ביליתי בכל מיני מקומות גם בתל אביב וגם בניו יורק! להלן סקירה קצרה לפני שנגיע לעיקר.

J17 הטבעונית בירמיהו – דייט עם העכברושית. האוכל היה טעים, אבל לא היתה כל כך אווירה – אולי זו התקופה, אולי זה בגלל שהיה זה יום שני ולא חמישי כמו בפעם שעברה לפני שנה.

לזניה טבעונית עם רדפיינמיט

התאילנדית בהר סיני – דאבל דייט עם איש העולם הגדול ואשת איכות הסביבה שהתגעגעו לאוכל תאילנדי. האוכל היה אותנטי וטעים אבל המחירים בשקלים ולא בבאטים.

ניו יורק – הפעם לא יצא לי לחפש ולפקוד יותר מדי ברים ומסעדות טבעוניות מעניינות. כן הספקתי להיות ב- Peacefood Cafe, במסעדה טבעונית נחמדה P.S Kitchen ליד טיימס סקוור, לשתות בירה על הבוקר עם אוהדי ארגנטינה בפאב של בירות קראפט בגמר המונדיאל (שכולו היו מכור מראש אם תשאלו אותי), לראות את הניקס-ווריורס עם סטף בלבוש אזרחי, ואת קרב הענקים נטס-באקס עם יאניס, קיירי ודוראנט. לאכול גלידה ולהסתובב במינוס 12 שמרגיש רק כמו מינוס 23, עד הפעם הבאה שבתקווה תהיה יותר חמה.

עוד לפני שחזרתי החולוני ההולנדי (אותו פגשתי ממש לא מזמן) הגיע לארץ לרגל חג הכריסטמס הבא עלינו לטובה, כך שקבענו מפגש עם הירושלמי והמלומד (ג'וני היגר לקנדה, כמעט כמו בשיר של משינה), כשהיעד היה השניט – כפי שהובטח בביקור הקודם בו, וגם כי לא הייתי שם כמעט חצי שנה ורציתי לראות אם ומה השתנה.

הגענו אל השניט בסביבות 9 וחצי. כשכמו בביקורים קודמים, גם הפעם המקום המרווח לא היה עמוס מדי בחוץ או בפנים.

ניגשנו אל הבר לבצע את ההזמנה (שירות עצמי). כנראה שמתישהו במהלך התקופה מאז שביקרתי שם בפעם האחרונה בקיץ, הכירו בשניט במגבלות שלהם והבינו שריבועים ריקים או בירות "Soon" על הלוח לא נראים טוב, כך שחוץ מהסיידר האורח נכנסו גם שתי בירות של הבירבזאר (וויטני ובינדי), זאת עם 11 בירות של השניט מהחבית (שיא חדש בפעמים שהייתי שם) ופיצוחים.

חוץ מזה גם תפריט האוכל התעבה ומכיל מגוון רב יותר של מנות, גם הרבה טבעוניות.

שניט – תפריט אוכל

חיכינו בסבלנות מספר דקות עד שברמנית מצוות הבר התפנתה אלינו. ביקשנו לטעום שתי בירות – Holy Schnitt ו- Haze Yofei, כשהחולוני אהב יותר את הראשונה אז הזמנו ממנה קנקן של ליטר וחצי (99 ש"ח), כשבנוסף הזמנו את הפיצוחים (29), הפרייד פיקלס (25), הוט דוג טבעוני בשבילי (38), ואת זה הטבעוני בסגנון הוואי לירושלמי (38).

הברמנית העירה שהבירה כבר בסוף החבית, ושאלה אם נרצה אחרי שאמרה שזה לא ממש משנה. גם לנו זה לא ממש שינה, כשבסוף קיבלנו את הקנקן בגלל זה בכלל בחינם.

לקחנו את הפיצוחים והתמקמנו בשולחן עגול מוגבה שלא התנדנד בחלק החיצוני והמקורה שעל הכיכר. מזגנו את הבירה לכוסות והשקנו לחיים. לא יודע אם זה בגלל סוף החבית אבל זו היתה די עכורה ונטולה גזים יחסית.

המלומד הצטרף אלינו כעבור כמה דקות והצטרף לחגיגה. כשבאותו זמן היו מוכנות גם הנקניקיות הטבעוניות והפיקלס. הנקניקיות (של רדיפיינמיט כך כתוב באתר) היו נחמדות, אבל כבר יצא לי לאכול נקניקיות טבעוניות טובות מהם בעיר ובכלל.

הקנקן נגמר יחסית די מהר, כשהמלומד והירושלמי הלכו להביא לנו קנקן נוסף, הפעם של ה Haze Yofei ולהזמין לעצמם גם אוכל.

ה-Haze Yofei היתה מוצלחת יותר ואנו המשכנו לשתות ולחלוק חוויות, ושלחנו ברכת סנובם גודם לג'וני שמעבר לים.

לקינוח הזמנו את שתי האופציות – מלבי ובר שוקולד (34 כ"א, שתי המנות טבעוניות). המלבי היה מתוק מדי, כשהבר שוקולד היה דווקא במתיקות מופחתת יחסית.

בסביבות 23:30 עזבנו את המתחם, כשבדרך הביתה עשינו סיבוב בכיכר גבעון, שבה אין יותר מדי בנוסף מאז שה-416 נשרף (ונפתח בינתיים בקניון TLV מחדש). 

נתראה שוב ב-2023.

לסיכום: אחרי שנה וכמה ביקורים אפשר לסכם ולהגיד שבשניט הבירה לא רעה באיכות ובמגוון, בטח כשעכשיו הם כבר לא יותר מדי מתיימרים. האוכל והנשנושים אף הם לא רעים, די מגוונים, ומאוד ידידותיים לטבעונים. בקיצור טוב שיש מקום ייחודי כזה שבעיר (במיוחד אחרי שהגמל המרקד שהיה כאן הרבה לפני נסגר).

3.5 כוכבים בסולם עכברוש העיר – כדאי לבקר, רק לא לבוא עם ציפיות מוגזמות מדי

 

7 מחשבות על “שניט – סוגרים שנה ועומדים בהבטחה

  1. פינגבק: המשביר – אז איך בגלגול הזה? | עכברוש העיר

  2. פינגבק: השופטים במוצ"ש – לפחות אצלם אין סיבה לדאגה | עכברוש העיר

  3. פינגבק: שניט + לאוטר – מתבגרים ומתרחבים | עכברוש העיר

  4. פינגבק: שניט – אלו החיים? | עכברוש העיר

  5. פינגבק: גוגיס – ניקח את מה שיש | עכברוש העיר

כתיבת תגובה