WineBerry – מגוונים בפלורנטין

זמן: יום חמישי בלילה, אפריל 2022

מיקום: ידידיה פרנקל 2, פלורנטין, תל אביב

רקע היסטורי: ה WineBerry (וויינברי) הינה חנות ובר יין שכונתי שנפתחה בפלורנטין בשנת 2019, המציעה מבחר יינות לשתות במקום ו/או לקנות בקבוקים לקחת (סניף נוסף בלילנבלום)

הסיפורלפני שהתחלתי עם עכברוש העיר לפני 14 שנים הייתי יותר בקטע של וויסקי. מאז שנכנסתי לתפקידי הפכה הבירה להיות המשקה המועדף עליי (תלוי כמובן בסוג), כשגם קוקטיילים בברים שמתמחים בכך הולכים מדי פעם, ולפעמים גם יין טוב – עדיף בטעימת יינות ביקב איכותי, או בארוחה ביתית – במסעדה או בבר המבחר לפעמים מוגבל וגם המחיר גבוה מדי.

ליד ה WineBerry חלפתי לא מזמן באחד משיטוטיי בפלורנטין, ורשמתי לי אותו כמקום פוטנציאלי לצאת אליו לדייט זוגי עם העכברושית, שלא שותה בירות, מקסימום סיידרים, ובעיקר מעדיפה יינות או קוקטיילים מתקתקים.

אמנם בדרך כלל אני מעדיף לא לצאת לפלורנטין בערבי חמישי, פשוט עמוס מדי, אבל עם פסח, יום השואה, יום הזכרון/עצמאות, זה הערב שהתפנה לנו לדייט.

הגענו אל המתחם הלילי של רחוב ויטל והסביבה קצת אחרי 9 בערב. מקומות הבילוי השונים והמגוונים המו, כאשר הוויינברי, שנמצא קצת מערבית להמולה על פרנקל (20 מטר), היה רגוע יחסית.

נכנסנו אל המקום הקטן המלא בבקבוקי יין, כשהעכברושית היתה קצת סקפטית (עוד באירופה) לגביו. הברמן/סומלייה(?) היה עסוק בלתת שירות לכמה אנשים לפנינו, ואנו חיכינו בסבלנות שיתפנה כשבינתיים סקרנו את מבחר היינות שמהם אפשר להזמין כוסות – אדומים, רוזה ולבנים, 5 מכל אחד.

כעבור מספר דקות כשהוא התפנה אלינו, ביקשנו ממנו מכמה מהיינות. הוא רשם את שמותינו על גבי כוסות היין הגדולות, מזג לנו ממה שביקשנו, ללא חיוב ובסבלנות.

העכברושית לא התלבטה יותר מדי הפעם והזמינה Exploration סירה צרפתי (28 ש"ח לכוס). אני טעמתי מספר יינות בצבעים שונים אך לא הצלחתי להגיע לאחד שיקלע לטעמי באותו הרגע אז החלטתי לנסות בסוף דווקא יין אחר שלא טעמתי והברמן המליץ ומזג קודם לזוג אחר שהיה לפנינו (30).

במקום אין מטבח, אך לא רצינו לשתות על בטן ריקה, אז הזמנו כמה נשנושים מהתפריט המצומצם מאוד – צ'יפס כמהין (21), ארטישוק (25) ופלטת גבינות (39) שהעכברושית רצתה.

את היינות קיבלנו חיש קל בכוסות האישיות שלנו עם השמות.

פלטת הגבינות שמוכנה מראש הגיעה עם זיתים, מקלוני לחם, פיצוחים שונים וחמוציות, נראתה מנה נחמדה לחובבי הגבינות.

הצ'יפס שהגיע לא הרבה זמן אחריה, היה כמו תפוצ'יפס בשקית אבל יותר איכותי, כשהטעם החזק של הכמהין הורגש והיה פחות לטעמה של העכברושית. גם הארטישוק היה קר ומשומר כצפוי ועם הרבה שמן,סביר לטעמי פחות לטעמה, ולכן הסתפקה בפלטה שלה.

ישבנו בפנים ליד החלון שצופה אל הרחוב, שתינו מהיין באיזי ונשנשנו לאיטנו, נהנים מהדייט הרגוע, כשמסביבנו טפטפו פנימה והחוצה מדי פעם עוד זוגות וחברים שבאו לשתות או לקנות יינות, וזכו לשירות אישי ומקצועי כמונו.

לקראת עשר וחצי סיימנו לשתות ולאכול, שילמנו את החשבון שיצא רק 143 ש"ח (והגיע עם חבילת סוכריות), והמשכנו משם הלאה לחפש קינוח מתוק.

חצינו את המתחם של ויטל אל עבר רחוב פלורנטין ומשם אל שדרות וושינגטון שם העכברושית הזמינה לה קרפ עם נוטלה מהברטון. אני בניתי על שוקולד טבעוני איכותי של ה Coco הסמוך, אך זה היה משום מה סגור, אז ויתרתי וקינחתי במתוקים איכותיים תוצרת בית כפיצוי.

לסיכום: ה-WineBerry הוא מקום שנעים לבוא אליו ולשבת לשתות כוס יין מהמבחר המגוון והלא יקר בדייט או סתם מפגש עם חברה/חבר, כשגם חובבי הבירה כמוני יכולים מדי פעם לגוון. כדאי לנשנש משהו לפני או אחרי במקום אחר, באזור פלורנטין לא חסר (חבל שאין שיתוף פעולה כלשהו עם מקום של אוכל מתאים בסביבה או אפשרות להביא טייקאווי).

3 כוכבים בסולם עכברוש העיר – אפשר לבקר, לחובבי היינות או סתם זוגות בדייט אפילו כדאי יותר

2 מחשבות על “WineBerry – מגוונים בפלורנטין

  1. פינגבק: סופר טיוזדיי בפלורנטין – מהמסקליטו עד לאורסה, זה עניין של בחירה | עכברוש העיר

  2. פינגבק: WineBerry – סוגרים שנה עברית | עכברוש העיר

כתיבת תגובה