אורסה, Mate והמשביר – יום ראשון בסימן 3

זמן: יום ראשון בלילה, יוני 2023

מיקום: פלורנטין (ויטל) עד שוק לוינסקי, תל אביב

רקע היסטורי: בר האורסה – URSA , האח הקטן של הברלין בפלורנטין נפתח בפינה ממולו לפני קצת יותר משנה. ה Mate (מייט) ברחוב ויטל הינו האח הקטן (כבר בן 14) של המייט בדיזנגוף שכבר מזמן נסגר. המשביר (מקבוצה הדדה) הינו הגלגול העכשווי של הבר בתחילת רחוב המשביר ליד דרך יפו (לשעבר הדייגו סאן, אונסיס) שכבר עובד שם כשנה וחצי.

הסיפור: הבעז"בכן כן, הגיע לביקור השנתי בארצנו. בשנה שעברה, עקב אילוצי לו"ז, הסתפקנו במפגש רגוע וקצר יחסית בשניט, אך הפעם קבענו לערב ארוך יותר בראשון.

שבועיים לפני כן, בביקור בברלין בפלורנטין, נזכרתי שיש הפי האוור משתלם בימי ראשון באורסה (50% הנחה על האלכוהול כל הערב), שגם לא ביליתי בו כבר שנה, אז קבענו להתחיל שם את הערב.

הגעתי אל המקום בסביבות 20:30, בחוץ היה מלא (כמו גם בברלין ממול), אז נכנסתי פנימה והתיישבתי על הבר. בזמן שחיכיתי לבעז"ב ניגשה אליי עלמה צעירה (וקצת שתויה), שישבה בחוץ עם חברים ואותה אני מכיר כבר כמה שנים מהקניות שאני עושה בשוק לוינסקי בימי שישי, והציעה לי לשתות איתה צ'ייסר. אמרתי למה לא ושתינו צ'ייסר של רום מתובל ונחמד וזו חזרה לחבריה שבחוץ.

כמה דקות לאחר מכן הגיע הבעז"ב, כשנשארנו בבר בפנים מכיוון שעדיין לא היה מקום בחוץ. החלפנו ברכות, כשהבעז"ב רצה לשבת בחוץ ו/או למצוא מקום שמשדרים את המשחק של נבחרת הנוער. בחוץ לא היה מקום כאמור, אז אמרנו שנתחיל עם הסיבוב הראשון שם ונראה מה קורה אח"כ.

בתפריט האלכוהול לא השתנה כמעט כלום מהשנה שעברה חוץ מ-2 בירות מהחבית שפשוט התחלפו, כשהמחירים (הלא זולים מלכתחילה) באופן מפתיע לא עלו. בגזרת האוכל המנות קצת השתנו ואנו התלבטנו אם להזמין משהו לנשנש או לאכול משהו רציני יותר אח"כ במקום אחר.

אורסה תפריט בירות ואלכוהול

אורסה תפריט אוכל

בסופו של דבר הזמנו שנינו חצי סאונדווייב של Siren כל אחד (21 ש"ח בהפי האוור) ומנות קטנות לנשנש – טחינה (26), תפו"א קריספי (32) וגם שרימפס לבעז"ב (34), שמגיעות עם לחם אם מזמינים שלוש.

בעוד אנו לוגמים את הבירות הקרות התעדכנו והחלפנו חוויות.

כעבור זמן מה הגיעו גם הנשנושים שהיו די סטנדרטים ותו לא.

אחרי שסיימנו את הבירות והאוכל, שילמנו את החשבון החלטנו להמשיך למקום אחר בו נוכל לצפות במחצית השניה של משחק הכדורגל.

חוץ מהפינה החמה של הברלין והאורסה היה האזור רגוע יחסית (כשחלק מהמקומות, כגון המסקל, לה טיגרה ואחרים סגורים בכלל בראשון).

לא הלכנו יותר מדי עד שהגענו אל המייט שם שידרו את המשחק, וידעתי גם מהסיבוב הקודם באזור שיש בו בירות זולות, שם התיישבנו בשולחן עגול בפנים מול המסך.

לפני כ-15 שנים היה המייט אחד הברים האטרקטיבים בצפון דיזנגוף עם מגוון בירות טובות לאותה התקופה (בלגיות וכדומה). אך חוץ מהעישון בפנים שלא יכלו להיגמל ממנו, הבר גם היה מאלו שאימצו בזמנו את כוסות ה"פינט" הידועות לשמצה, ולכן נמנעתי ממנו מאז.

איכשהו בסניף בפלורנטין, זה שכן שרד, המחירים דווקא זולים באופן מפתיע והכוסות עכשיו בגדלים תקניים, גם אם המגוון לא מדהים (חצי – 26, שליש – 19). עם זאת, עדיין מעשנים בפנים, מזל שהיה אוורור חזק ולא היו יחסית הרבה מבלים.

הבעז"ב הזמין חצי לף (26) ואני שתיארתי לעצמי שעוד נמשיך לסיבוב נוסף הסתפקתי בשליש גינס (19).

עם להיטי רוק מוכרים וטובים ברקע, צפינו במחצית השנייה של נבחרת הנוער ישראל בכדורגל, כשתוך כדי שאנו צופים נשמעו קריאות וצהלות מהעבר השני של מחיצת הזכוכית, ולא הבנו אם לנו יש דיליי כי לא היו בכלל שערים. הסתבר שהמחיצה היא לחלל גדול ללא עישון (לפחות גם בזה התקדמו), שם הקרינו את הדרבי בכדורסל בו הביסה הפועל את מכבי לקראת משחק שלישי ומכריע בסדרת הגמר.

כשנגמר המשחק בתוצאה 3-1 לנבחרת ישראל שזכתה בצורה מרשימה במקום השלישי, שילמנו את החשבון ויצאנו בחזרה אל הרחוב.

הבעז"ב היה עדיין רעב, וחיפש משהו לאכול – אוכל רחוב. הצעתי שנלך להרצל שם נמצא משהו. אוכל ויאטנמי בקאנו לא התחשק לו, והמסקליטו היה סגור. אז הובלתי אותנו אל המשביר, שם יש כל מיני דברים טובים בפיתות ועוד.

כשהגענו לקראת 23:00 ערב הג'אז של ראשון כבר נגמר, אך ברקע עדיין התנגנה מוסיקה בסגנון, ואנו התיישבנו בבר הקטן בפנים שצופה אל הרחוב.

הזמנו שנינו שפירא מהחבית (הוא חצי, אני שליש), עם כרובית איכותית, כשהבעז"ב לקח גם בפיתה מנה בשרית.

נשנשו ושתינו, נהנים מהמוסיקה, האוכל והבירה הטובה. כשהמקום שהיה יחסית ריק, התמלא קצת מחדש כשבחוץ מולנו בדיוק התיישבו מלא צעירים בשולחן.

כשסיימנו את הסיבוב השלישי, החלטנו להסתפק בזאת לערב זה. המשכנו עוד קצת להסתובב באזור. כשלפני שנפרדנו הספקנו גם לעבור בתדר שהיה רגוע, בלי איזו הופעה או משהו מיוחד.

לסיכום: גם ואולי אפילו בימי ראשון יש הרבה מה לעשות בפלורנטין ובסביבה. אם זה הפי האוור משתלם באורסה, בירה זולה ומשחק במייט, או ערב ג'אז במשביר, מה שבא בא.

3.5 כוכבים בסולם עכברוש העיר לאורסה בימי ראשון (3 ביתר הימים) – כדאי לבקר כשיש הפי האוור

3 כוכבים למייט – אפשר לבקר, טוב לשידורי ספורט וכדומה

אין שינוי מפעם שעברה לגבי המשביר

4 מחשבות על “אורסה, Mate והמשביר – יום ראשון בסימן 3

  1. פינגבק: ברלין בפלורנטין – לנצל את היום, והלילה | עכברוש העיר

  2. פינגבק: המשביר – לא רק למוצ'ילרים | עכברוש העיר

  3. פינגבק: ידידיה – יש חברים בפלורנטין | עכברוש העיר

  4. פינגבק: מרלנ'ס עד ברלין – חג אירי בפלורנטין | עכברוש העיר

כתיבת תגובה