ברלין בפלורנטין – לנצל את היום, והלילה

 זמן: ראשון בלילה, יולי 2023

מיקום: ויטל פינת ידידיה פרנקל, פלורנטין, תל אביב

רקע היסטורי: הבר ברלין (Berlin) בפלורנטין נפתח לפני כ-8 שנים, היכן שהיה לפניו ברחוב, ועבר מאז כמה שינויים וגלגולים עד שהתייצב והתרחב, כשלפני כשנה וקצת פתח הבעלים גם את האורסה בפינה הנגדית.

הסיפור: הקיץ כבר כאן – זמן טוב לקבוע לבירה לילית עם חברים. סוף סוף הצלחתי לקבוע עם הירושלמי, כשגם נטול הכינוי היה בעניין. אפילו הראשוני, שלא זוכר מתי שתה איתנו לאחרונה, התקשר בלי קשר והציע להיפגש, אז קבענו שיצטרף גם.

הפעם החלטתי על היעד מראש – הברלין בפלורנטין, בו אמנם הייתי לא מזמן יחסית עם נטול הכינוי, אך לא היה זה ביום ראשון, אז יש כאמור הפי האוור משתלם כל הערב – 50% הנחה על כל האלכוהול (כמו באורסה שממול, שם הייתי עם הבעז"ב לפני מספר שבועות). פיצוי נדרש אחרי הבילוי בסימטא בחמישי שלפני.

הגענו אל הבר לקראת 22:00, שם פגשנו חבר צעיר של הראשוני שגר בשכונה. בחוץ לא היה מקום, אז המארחת הושיבה אותנו באחד החדרים שבפנים בשולחן גבוה שלא היה נוח, ממנו עברנו לשני שולחנות נמוכים סמוכים שהיו פנויים.

התפריטים נשארו כשהיו. כשאנחנו התרכזנו בשתייה והזמנו שלושה חצאי פרנסיסקאנר (17 ש"ח בהפי האוור במקום 34) ושני חצאי פאנק IPA של ברודוג (18 במקום 36) – פול האוס. בנוסף לקחנו גם משהו לנשנש – שני פוטטו מטובל (38) ו"ליד הבירה" (14).

בעוד אנו שותים את הבירות סיפר לנו החבר הצעיר של הראשוני על אימוני הריצה שלו (33 דקות ל-10 ק"מ), כשניהלנו גם דיון לגבי בגידות של בני/בנות זוג (תיאורטי כמובן) – האם משהו חד פעמי (כשיש כאלו שטסים במיוחד למדינות פחות מתקדמות בשביל זה) הוא כמו רומן מתמשך והאם ניתן על אחד מהם לסלוח או שלא, מה דעתכם בנושא?

אגב, הבירות אמנם זולות בהפי האוור, אבל הרווח על הנשנושים כנראה מכסה את זה – לפחות לפי מנת הפוטטוס הקטנה שקיבלנו, כשמטבל הצ'ילי הטבעוני לא היה זמין, והקטשופ לא הגיע למרות שביקשנו.

בהמשך נטול הכינוי הזמין עוד חצי פרנסיסקאנר, אנחנו ויתרנו הפעם. לקראת 23:30 החלטנו לסיים, רק היה קשה להשיג מישהו מהמלצרים שלא ממש נכנסו לחדר בו היינו או יצרו קשר עין מבחוץ.

החשבון יצא 196 ש"ח, ל-6 חצאים אמיתיים וקצת נשנושים, הרבה יותר נורמלי כאמור מדיזנגוף בחמישי.

משם המשכנו לקינוח במלביה בשדרות וושינגטון, כשבדרך נתתי לירושלמי קצת סקירה על הגרפיטי שבשכונה (לפחות מה שאני מכיר ויודע).

לסיכום:  הברלין הוא בר שכונתי סולידי בפלורנטין בו תמיד יש מבלים, מגוון לא רע של בירות ואלכוהול, במחירים טובים ביום ראשון. גם האוכל מגוון אם באים רעבים, רק כדאי לשבת במקום בולט, שם יראו אתכם המלצרים.

3 כוכבים לברלין – אפשר לבקר,  רצוי לנצל את היום בראשון אז תקף ההפי האוור כל הערב

3 מחשבות על “ברלין בפלורנטין – לנצל את היום, והלילה

  1. פינגבק: לילי רוז – משווים ומעלים | עכברוש העיר

  2. פינגבק: ידידיה – יש חברים בפלורנטין | עכברוש העיר

  3. פינגבק: מרלנ'ס עד ברלין – חג אירי בפלורנטין | עכברוש העיר

כתיבת תגובה