השופטים – בילוי רב גילאי

זמן: יום שלישי בערב, מאי 2022

מיקום: השופטים פינת אבן גבירול 39, תל אביב

רקע היסטורי: פאב השופטים (Hashoftim) המיתולוגי חוגג השנה יום הולדת 40!

הסיפור: בשופטים הייתי בפעם אחרונה ממש רגע לפני הסגר הראשון לפני שנתיים. עם הסרתן של המגבלות וחזרה לחיים נורמליים (עד כמה שאפשר לקרוא לחיים כאן נורמליים), יצא לי לשתות בהרבה ברים בסביבתו (שולי לוצי, טרביץ, קוצ'י) אך אליו לא יצא לי להגיע עדיין.

אחרי שעצרתי יומיים לפני כן בברטי ורחו במקום להגיע לשופטים, היה זה מתבקש שאקבע בו למפגש עם בן דוד מבוגר מחו"ל שהגיע לביקור ולן ממש ליד.

הוא כבר חיכה בשולחן בחוץ עם בירה כשהגעתי למקום. אחרי ברכות השלום והעדכונים, התפנתי להתבונן בתפריט. זה השתנה פה ושם מלפני תקופת הקורונה, כשהמחירים גם עלו במקצת, לא זולים אך סבירים יחסית למקומות אחרים בעיר.

השופטים – תפריט

בלי הרבה התלבטויות הזמנתי חצי גינס (34 ש"ח) לשתות, פלטת ירקות (32) וצ'יפס (32) לנשנש בשולחן, כשדווקא הפעם שכחתי מהארבעס החופשי המפורסם.

בינתיים בשולחן שליד, נצפתה התרחשות, כשכתבת של רשת 13 עם צלם, ראיינה זוג בסביבות גילאי 60-70 שישב בשולחן עם עוד שני חברים, לכתבה על דייטים (אם תצפו בטלוויזיה חפשו ברקע את עכברוש העיר). כשלאחר מכן המשיכה משם לראיונות של חברה קצת יותר צעירים בסילביה באמפר שממול.

רשת 13 – דייטים

הגינס הוגשה במהרה – טרייה, כהה, מרירה וטעימה בדיוק כמו שהיא צריכה להיות – Talldark, and handsome.

המחירים של האוכל כאמור טיפה עלו, אבל המנות נדיבות (במיוחד יחסית למקומות אחרים שמגישים דוגמיות) כפי שאפשר לראות, כשהירקות (חוץ מהפלפלים שהיו קצת עם טעם לוואי של סבון) היו טריים וטעימים, וגם הצ'יפס היה עשוי כמו שצריך.

בזמן שאכלנו ושתינו, סיפרתי לבן דוד על כך שהשופטים בן ה-40 הוא מותיקי הברים בתל אביב עכשיו (אם לא הותיק ביותר). כשהוא קצת לגלג עליי ואמר לי שאצלם בקנדה, יש ברים הרבה הרבה יותר ותיקים.

דיברנו עוד על הא ועל דא, כולל על בעיות הסביבה וספיציפית בעיית הפלסטיק החד פעמי בה אני מתעסק לא מעט (זה הזמן לעבור לרב פעמי). הידעתם שעד לפני 50-60 שנה, אז החל השימוש ההמוני בפלסטיק, משחת השיניים היתה בכלל בשפורפרת ממתכת?

לקראת עשר החלטנו לסיים. כשהלכנו נשמעו תרועות שמחה של המבלים בסילביה באמפר, שצפו שם בגמר גביע הפועל באר שבע מול מכבי חיפה, בזכות פנדל שנשרק לטובת חיפה והשווה את התוצאה. בסוף מבחינתם המשחק נגמר באכזבה.

לסיכום: בילוי בשופטים הוא רב גילאי ומתאים למפגש חברים, משפחה ואפילו דייטים. לא תמצאו שם הפתעות או דברים חדשים ומסעירים (אולי דווקא את מוני מושונוב). אבל תמיד טוב שיש פאב קלאסי ותיק ויציב לצאת אליו, בו יודעים בדיוק מה מקבלים.

3.5 כוכבים בסולם עכברוש העיר – כדאי לבקר

3 מחשבות על “השופטים – בילוי רב גילאי

  1. פינגבק: פאב עמירם – עדיין כאן | עכברוש העיר

  2. פינגבק: גוגיס – רק לא ביום ראשון | עכברוש העיר

  3. פינגבק: השופטים במוצ"ש – לפחות אצלם אין סיבה לדאגה | עכברוש העיר

כתיבת תגובה