שולי לוצי – השד לא כזה נורא

זמן: יום רביעי בלילה, אוקטובר 2021

מיקום: אבן גבירול 25, תל אביב

רקע היסטורי:בר השולי לוצי Shuli Lutsi נפתח לפני קצת פחות משנתיים על ידי חבורת סלון ברלין באבן גבירול

הסיפור: אחרי יותר מ-13 שנים של ביקורות ברים ועוד בתל אביב ומקומות אחרים גם, שכללו ביקור במאות ואולי אף יותר מקומות שונים, פיתחתי עם הזמן שתי תכונות שהפכו לקווים מנחים. הראשונה לאבחן מראש אם המקום מספיק אטרקטיבי לטעמי האישי (בירות, אוכל, אווירה, קהל יעד, מחירים וכו') ומצדיק ביקור, והשנייה היא להמנע מראש מרוב המקומות שלא עומדים בקריטריון זה.

את השולי לוצי, לידו חלפתי יותר מפעם פעמיים, אבחנתי כמקום שאינו עומד בקריטריון, למרות שידעתי שיש בו הפי האוור אטרקטיבי (1+1 עד 22:30, לא פחות), זאת עקב היותו האח קטן של סלון ברלין (מקום שני בחיפושים שמובילים לעכברוש העיר, נראה אם תנחשו מי הראשון), אותו אני לא מחבב (למרות שגם שם יש הפי האוור דומה).

קבעתי לצאת לבירה עם נטול הכינוי והראשוני (את לפטי לא נראה בקרוב כנראה), כשהחלטתי לצאת הפעם אל אזור אבן גבירול בואכה לונדון מיניסטור, לשם קל יותר להגיע בתחבורה ציבורית, על פני דרום העיר.

מכיוון שהיה זה ליל רביעי ולא סופ"ש, בחרתי כן לנסות את השולי לוצי, כשתמיד אפשר לברוח משם אל השופטים מקסימום.

נטול הכינוי ואני הגענו אל המקום בסביבות 21:00. בחוץ, שם יש הרבה שולחנות וכסאות היה די מלא אך לא מפוצץ. רצינו לשבת שם, אך התברר שכל השולחנות הפנויים מוזמנים. המארחת הציע לנו לשבת בפנים וכך עשינו.

העיצוב בפנים די מזמין, חלל מרווח ונקי, מואר יחסית ומקושט, עם בר לא קטן ושולחנות קטנים בצדדים, שבאחד מהם התיישבנו.

תפריט האלכוהול כולל מבחר בירות מוכרות בתוספת 3 ישראליות (אביר, Oak&אש), כשהמחירים אמנם לא זולים יחסית בחלקם (וויינשטפן/גינס – 37 ש"ח לחצי), אבל משתלמים אם לוקחים בחשבון את ההפי האוור של ה 1+1 עד 22:30.

שולי לוצי – תפריט אלכוהול

גם תפריט האוכל יש מגוון לא רע יחסית, מנות בר סטנדרטיות ברובן, כולל כמה אופציות טבעוניות.

שולי לוצי – תפריט אוכל

נטול הכינוי הזמין חצי ארדינגר (32), אני התחלתי עם אביר IPA חצי (33), והזמנתי גם את הפיצה הטבעונית (37).

לא עבר זמן רב והבירות הוגשו לשולחן ע"י המלצרית הצעירה, השקנו לחיים, ופצחנו בשיחה לגבי יעדים אטרקטיבים לטיסה בחודשי החורף. האביר IPA היתה לא רעה, אבל יש הרבה טובות ממנה.

הפיצה הטבעונית הגיעה גם יחסית מהר. נטול הכינוי טעם קצת ואמר שהגבינה הטבעונית דווקא לא רעה בכלל (מפיו זו ממש המלצה). אני גם חשבתי שהיתה נחמדה (וגם לא קטנה), אך הייתי מעדיף יותר רוטב עגבניות וקצת פחות גבינה.

בינתיים הצטרף אלינו גם הראשוני שבקושי מצא חנייה לאופניים על הרחוב. זה התיישב והזמין חצי ארדינגר, בזמן שאנחנו הזמנו סיבוב שני – ארדינגר לנטול הכינוי, כשאני גיוונתי עם חצי אמבר אייל של oak&אש.

אחרי שקיבל מכה מהארגז של הכלים לשטיפה שעבר לידו, ומכיוון שלא רצה לשבת מול הקיר, הציע הראשוני שנעבור החוצה. המארחת מצאה לנו מקום פנוי, אז עברנו לשם.

בניגוד לבפנים, בחוץ אין מוסיקה, רק יושבים על הרחוב ושותים את הבירה, בלי יותר מדי אווירה, אבל גם זה לא רע.

האמבר אייל לא השאירה רושם מיוחד לכאן או לכאן, וכשנטול הכינוי ואני סיימנו את הסיבוב השני (הראשוני הסתפק בבירה אחת בלבד), ביקשנו ושילמנו את החשבון – 134 ש"ח ל-5 בירות ופיצה, לא רע בכלל. בחשבון גם גיליתי שהולך להיפתח מקום נוסף שלהם באבן גבירול 13 – הקוצ'י, מה שהיה פעם במקור הבקי בר (למי שעוד זוכר).

כשסיימנו נזכר נטול הכינוי שהוא רעב. ובגלל שחיכינו לנקניקיה שלו, פספסנו את האוטובוס בחזרה, אז עשינו טיול רגלי לתחנה מול גן העיר, שם חיכינו לאוטובוס הבא.

לסיכום: למרות שהשולי לוצי שייך לסלון ברלין מתברר שהשד לא כל כך נורא, ואף אולי יותר טוב מכך. עם עיצוב ואוויר נקי בפנים (בחוץ העשן לא מורגש), הפי האוור ארוך ומשתלם, די מובן למה המקום מלא בכל לילה.

3 כוכבים בסולם עכברוש העיר – אפשר לבקר, אולי אפילו כדאי בשביל ההפי האוור

5 מחשבות על “שולי לוצי – השד לא כזה נורא

  1. פינגבק: סוגרים שנה בפראג, הקטנה | עכברוש העיר

  2. פינגבק: 2021 – סיכום השנה (לפחות חלק ממנה) של עכברוש העיר | עכברוש העיר

  3. פינגבק: קוצ'י – יש לאן להתקדם | עכברוש העיר

  4. פינגבק: טרביץ – משהו לכתוב עליו | עכברוש העיר

  5. פינגבק: השופטים – בילוי רב גילאי | עכברוש העיר

כתיבת תגובה