רומנו – אולי ביום אחר

רוצים לגלות ברים אלנטרנטיביים וייחודיים בהם תשתו בירות בוטיק איכותיות ועוד? הרשמו לסבב ברים עם עכברוש העיר בכבודו ובעצמו!

זמן: ראשון בלילה, פברואר 2019

מיקום: בית רומנו, דרך יפו 9, תל אביב

רקע היסטורי: רומנו Romano, נפתחה בבית רומנו לפני כשלוש וחצי שנים כשיתוף פעולה נוסף של אייל שני והתדר, לאחר שזה התמקם בבית רומנו באופן קבוע.

הסיפור: אחרי חופשה בתאילנד וסבבי ברים עם הכוכב בבנגקוק (ייתכן ויתפרסם פוסט נפרד או שלא), הצלחתי לקבוע סוף סוף עם הג'ינג'י העצבני לצאת לבלות.

לרוב אני לא אוהב ללכת למקומות עם יותר מדי הייפ והמולה, אך הפעם החלטתי לחרוג ממנהגי ולצאת לבית רומנו לידו חלפתי פעמים רבות אך לא יצא לי בו עדיין לבלות.

נכנסתי אל החצר הפנימית של בית רומנו דרך הכניסה הכביכול מוסתרת קצת אחרי 22:00. התדר סגור ביום ראשון הסתבר (ככה זה כשלא בודקים מראש), אז הג'ינג'י חיכה לי ברומנו של אייל שני, שבקומה העליונה, כבר עם חצי גולדסטאר ביד.

הקונספט ברומנו דומה לפורט סעיד, התפריט מכיל שלל מנות מכל הסוגים עם תיאורים ציוריים, כשבגזרת הבירות יש רק גולדסטאר והיינקן מהחבית ועוד כמה סטנדרטיות בבקבוקים.

רומנו – תפריט

המלצר הצעיר הסביר לנו את מהמנות ונתן לנו המלצות. בחרנו להזמין את הכרובית (36 ש"ח, בכל זאת אייל שני) ואת הבטטה (31), כשהזמנתי רק שליש גולדסטאר (25, בכל זאת גולדסטאר), במחשבה שנעבור אח"כ למקום אחר ונשתה בו עוד.

מסביבנו השולחנות ברומנו היו תפוסים ברובם, האווירה היתה נעימה ונינוחה, וכך גם המוסיקה (סוג של צ'יל אאוט/גרוב) שהיטב השתלבה.

מנת הבטטה הגיעה משום מה בגרסה לא טבעונית (עם קרם פרש), והמלצר לקח אותה להחליף. בינתיים הגיעה הכרובית, שהיתה טעימה ונימוחה (אם כי במחיר מופרז לגודלה). גם מנת הבטטה בגרסתה הטבעונית הגיעה במהירות – 3 בטטות לא גדולות, טעימות אמנם אך לא יוצאות מהרגיל (אולי רק קצת במחיר).

נשנשנו ושתינו לאיטנו. כשסיימנו שילמנו את החשבון וחיפשנו יעד נוסף.

הלכנו אל הצוזאמן הסמוך, בו לא יצא לי גם כן לבלות במיקומו החדש. זה היה די ריק בחוץ וגם בפנים. בעוד אנו מתלבטים אם והיכן לשבת, סיפר לנו הברמן שיש ערב סטנד אפ קומדי פתוח בקומת הגלריה (כל יום ראשון) אז החלטנו לעלות ולצפות.

הגלריה היתה כמעט מלאה כשיצא לנו לצפות ב-4 סטנדאפיסיטים צעירים. הראשון מעפולה עם הרבה בדיחות על החינוך שם ובתי הספר המקצועיים בפריפריה (לימודי ספרות – מבוא לדירוג, מפעיל מכונות וכדומה). השני היה מסטול לדבריו, וכך גם הסטנד אפ הקצר שלו שהיה בעיקר על weed. השלישי היה המוצלח מכולם, עם בדיחות על הגובה שלו (מטר תשעים פלוס), גוגל והפרטיות שלנו, בן אנד ג'ריס ועוד. והרביעי עם הרבה בדיחות על אסיד, דברים הזויים, זרעונים ועוד כמה דברים.

בסה"כ היה די חביב, כשפרשנו משם הביתה בסביבות חצות.

לסיכום: רומנו היא בעצם מעין שכפול של פורט סעיד, כשבמקור היה נחמד יותר לבלות. אולי בערב אחר, הומה יותר, כשהתדר גם כן עובד, זה משתנה, נבדוק מתישהו ונראה.

3 כוכבים בסולם עכברוש העיר – אפשר לבקר