באנה – לבוא גם בצהרים?

זמן: יום שני בצהרים, יוני 2018

מיקום: נחמני 36 (בין רוטשילד ליהודה הלוי), תל אביב

רקע היסטורי: באנה – BANA, מסעדה על טהרת אוכל מהצומח נפתחה לפני קצת יותר משנה, בלב תל אביב, ע"י צעירים תל אביביים עם רקע בתחום הקולינרי והבלייני.

הסיפור: העכברושית ואני חיפשנו מקום נחמד לצהרים, התלבטנו בין מספר אופציות, עד שהסכמנו שנינו על הבאנה – מקום שאהבנו בערב אך לא יצא לנו לנסות אותו בצהרים וגם עבר זמן די רב מאז בילינו בו לאחרונה, כשיום לפני כן שלחתי לשם חבר עם אשתו הטבעונית, כששניהם (אפילו שהוא ממש רחוק מהטבעונות), ממש נהנו מהארוחה.

הגענו אל הבאנה לקראת 13:00, והתיישבנו בשולחן זוגי בפנים. מלצרית צעירה הגישה לנו את התפריט, והסבירה לנו על המיצים/שייקים של היום, מהם החליטה העכברושית להזמין את השייק אבטיח ונענע (16 ש"ח).

בתפריט הצהרים יש דיל של 69 ש"ח – מנה קטנה (קערית), מנה גדולה (צלחת), שמגיע עם לחם כוסמין מלא, טחינה ועגבניות צלויות, או דיל של 59 ש"ח – אותו הדבר רק בלי המנה הקטנה, כשמכל סוג יש 6-8 אפשרויות. חוץ מזה יש גם שתי מנות עקריות פטריות צלויות ולא בורגר שלא באות כחלק מהדיל.

הלא בורגר (55) קרץ לנו, אז הזמנו אותו בתוספת פטריות יער (6), ובנוסף הזמנו את הדיל הגדול של ה-69, עם קערית סלק שרוף וצלחת קיש קשיו קישואים.

נהנינו לשבת הנעים והירוק בזמן שהמתנו, כשלידינו זוג צעירות אמריקאיות (עולות חדשות או משהו בסגנון), נהנו מהאוכל, כשהותיקה יותר לימדה את הצעירה משפטים בעברית.

כעבור 10 דקות קיבלנו את הלחם כוסמין לשולחן, זה היה גדול ומשביע גם לבדו והשתלב היטב עם הטחינה החלקה, החצילים והעגבניות.

קערת הסלק השרוף הגיעה עם נקטרינות ואפרסק על קרם קשיו ועם עלים – מנה מתקתקה, חמצמצה, מרעננת וטעימה ביותר, כשהעכברושית התעקשה שאשאיר לה את החתיכה האחרונה.

הקיש קשיו קישואים (צלחת) היה פריך או אולי נימוח (לא יודע איך לתאר את זה), מתוק-מלוח, כשבניגוד לקישים טבעוניים אחרים, לא התפורר, התפרק או נמרח בנגיעה, כשהפעם העכברושית קצת התעצבנה שהשארתי לה יותר מהבצק שבקצה ופחות מהמילוי היותר טעים.

הלא בורגר, שמוגש עם תפודים ומטבלים טעימים ואותו חלקנו, היה באמת עסיסי, כשבתוכו קציצת מבטטה צלויה ועדשים,  בהחלט לא נסיון לחקות בורגר בשרי רגיל.

החלטנו להתפנק גם בקינוח – גלידוניות קשיו וניל (20), גרסה קצת שונה לשלגון המצוין אותו כבר אכלנו בערבים.

החשבון יצא 166 ש"ח בלבד לארוחה טעימה ומשביעה כולל קינוח ושתייה.

לסיכום: בבאנה יודעים לעבוד עם חומרי גלם איכותיים וגם להיות יצירתיים כך שהכל יוצא טעים, גם בצהרים ובערבים.

4.5 כוכבים בסולם עכברוש העיר – מומלץ בחום לבקר (הטבעונית הטובה בעיר לטעמי), גם הלא טבעונים יכולים בקלות להתחבר

8 מחשבות על “באנה – לבוא גם בצהרים?

  1. פינגבק: OPA – זה מורכב | עכברוש העיר

  2. פינגבק: 2018 – סיכום השנה של עכברוש העיר | עכברוש העיר

  3. פינגבק: אנסנטסיה – בסוף יהיה טוב | עכברוש העיר

  4. פינגבק: טאקריה – מהיר, מהיר מדי | עכברוש העיר

  5. פינגבק: המשביר ועוד – כי לכל חג יש מוצאי חג | עכברוש העיר

  6. פינגבק: צפון אברקסס – היו ימים | עכברוש העיר

כתיבת תגובה