מהחצ'אפוריס' לביר שופ – זה התבקש

במקור לא תכננתי לכתוב פוסט מיוחד (התמונות עלו לטוויטר עוד באותו ערב), אבל זה התבקש מהקהל

זמן: ראשון בערב, סוף ינואר 2022

מיקום: חצ'אפוריס – נחלת בנימין 107, ביר שופ – יהודה הלוי 21

רקע היסטורי:  החצ'אפוריס' (hachapuris), פולקלור בצלחת, המתמחה באוכל גאורגי, נפתח לפני כחצי שנה בנחלת בנימין בין לוינסקי למטלון

הסיפור: את השנה פתחנו ממקום ממנו אפשר בעיקר לעלות ברמה, אך במקום שנתקדם הלאה במהרה, נשארנו בעיקר בבית בחודש ינואר המדבק, סוער וקר.

והנה הגיע סוף החודש, המשתדרג הציע שנצא לבירה, כשעבר זמן רב יחסית מהפעם האחרונה. הצענו לחבורה להצטרף, ומתוכם הלריס הבכיר שבדיוק החלים נענה להזמנה.

קבענו באזור מגוריו של המשתדרג ליד שוק לוינסקי, כשהרעיון היה לאכול משהו לפני ואז להמשיך לבירה טובה.

בחודשים האחרונים בכל פעם שעברתי באזור באזור שוק לוינסקי, שמתי לב לשלטים שמפנים למקום הגאורגי החדש – החצ'אפוריס', אך עד העיתוי לא היה אף פעם מתאים, עד עתה.

נכנסו אל המקום הקטן בסביבות רבע ל-9 והתיישבנו על הבר. בתפריט  יש היצע רחב של מאכלים גאורגים (בתפריט המודפס יש גם תמונות), בצקים וגבינות בעיקר, מרקים, הרבה אופציות טבעוניות ועוד, כשהכל מוכן ונאפה במקום. חוץ מזה יש גם מקרר קינוחים שנראה מפתה, עם בירות פרימיום בלגיות בבקבוקים (יש גם משקאות נוספים), אך הפעם לא באנו בשביל זה.

חצ'אפוריס – תפריט

התלבטתי בין המנות השונות, כשבהמלצת המוכרנית, החלטתי ללכת על אצ'ארולי עם גבינה טבעונית ותרד (42 ש"ח).

בתוך מספר דקות הוגש לי האצ'ארולי עם סלט גזר קצת פיקנטי, ורוטב חמצמץ מתקתק. המנה היתה משביעה ונחמדה (למרות שהגבינה הטבעונית היתה קצת פחות מתובלת ממה שציפיתי), כשהיה נעים לשבת לאכול ובמקביל לנהל שיחה.

כשכבר סיימתי לאכול (המשתדרג אכל בבית לפני), הצטרף אלינו הלאריס הבכיר, שחשב להזמין לשתות תה (?), אך ויתר אחרי שהבין שכבר באנו להמשיך לבירה במקום אחר.

הלכנו משם דרך מדרחוב שוק לוינסקי, שהיה די רגוע, אל הרצל ומשם אל הביר שופ, שם היו רוב השולחנות בחוץ מלאים אז התיישבנו על הבר בפנים.

המשתדרג הלך ישר על חצי לאגר איטלקי גנרי (מורטי). אני התלבטתי וטעמתי שני סוגי IPA, כשבחרתי להתחיל עם שליש "I Do Not Seek. I find" של מבשלת Thornbridge בשיתוף פעולה עם מבשלה נוספת – IPA בסגנון west coast עם טעמי אשכוליות מורגשים (27 ש"ח). הלריס החליט לנסות משהו חדש וטעם גם הוא IPA, והזמין בסוף חצי ממה שבחר (ברודוג אם אני לא טועה) ואדממה בנוסף.

הבירה היתה טרייה, איכותית וטעימה, ברקע התנגנה מוסיקת רוק טובה ולא שחוקה, כשהברמן היה נראה לנו כמו כפיל צעיר של טיפוס שכולנו מכירים.

התלבטנו לגבי הסיבוב השני, כשהחלטנו בסוף להישאר ולא להמשיך למקום אחר. אני הזמנתי הפעם משהו מקומי – שליש עשן לבן של הדובים (20 ש"ח), והם הזמינו חצאים אחרים ואיזה מאכל בשרי – בילטונג.

שתינו בכיף עד סביבות 23:30, אז החלטנו לסיים את הערב, כשלקחתי גם טייקאווי קצת סיידרים בבקבוקים לעכברושית על הדרך.

לסיכום: החצא'פוריס' עושה רושם כמקום שמתבקש לאכול בו משהו לפני או אחרי בילוי בסביבה, כשאפשר גם סתם ככה לבוא אליו (פתוח מ-10 עד 22). בביר שופ ממשיכים לשמור על המבחר והרמה, רק לא ברור למה המחירים של הבירות המיובאות הטובות גבוהים יותר משמעותית יחסית למקומיות בהתחשב בשקל החזק.

ובלי קשר עם מגוון כזה של בירות זה מתבקש שיהיו גם מגוון מאכלים ממקומות בסביבה, חבל שבביר שופ לא מרימים את הכפפה.

3.5 כוכבים לחאצ'פוריס' – כדאי לבקר