סטנלי – מאחורי הקלעים

זמן: חמישי אחה"צ, סוף אוקטובר 2022

מיקום: מלון בקסטייג', בלינסון 6, תל אביב

רקע היסטורי: הסטנלי Stanley, הינו בר קוקטיילים חדש, שנפתח במלון הבוטיק החדש Backstage בתל אביב ליד כיכר דיזנגוף. הבר הינו בסגנון "ארטיזנלי" כשחלק מהמשקאות הינם תוצרת עצמית מחומרי גלם שלוקטו מקומית.

הסיפור: לפני הרבה שנים, עוד לפני הקורונה, פעם בחודשיים שלושה היינו מארגנים מפגש של חברים מהעבודה בשעות הערביים, בכדי לנצל את שעות ההפי האוור בתל אביב.

מאז עברו הרבה מים בירקון, החלפתי עבודות, באה והלכה קורונה, והמנהג נעלם לו עד שהחלטתי שהגיע הזמן לחדש אותו במקום העכשווי. היתרון – הוא במרכז תל אביב אז לא צריך להגיע במיוחד. החיסרון – מרבית הברים נפתחים רק בשעה 18:00 (למה???), אז קשה יותר למצוא מקום שווה ולהתחיל לשתות מוקדם.

לכן, הסטנלי החדש במלון הבקסטייג', שנפתח בשעה 17:00, מציע הפי האוור של 50% על הקוקטיילים (ו-20% על האוכל), ונמצא 5 דקות הליכה מהמשרד, היה הבחירה המתבקשת. כשדאגתי לעשות שם ביקור מקדים בשעות היום לפני כן לבדוק על מה מדובר.

וכך, ביום חמישי, שעה 17:00, יצאנו חבורה לכיוון המלון והבר. הכניסה למלון מזמינה ונעימה, עם כסאות ושולחנות על הרחוב, אך מסתבר שאי אפשר לשבת שם כחלק מהבר, שנמצא בחלל הפנימי הגדול שמעבר ללובי הכניסה.

חלל זה מכיל כורסאות וספות עם שולחנות, במה שמתאים/מזכיר לאונג'ים של מלונות ופחות ברי קוקטיילים. גם הבר עצמו והברמנים שמכינים את המשקאות אינם נמצא בחלל זה אלא בצד ליד הכניסה, מה שעלול קצת לקלקל למי שאוהב ליהנות מהצפייה בהכנת הקוקטייל עצמו, לנו זה לא שינה יותר מדי.

התיישבנו בכורסאות בצד, כשהמלצרית הגישה לנו את תפריטי הקוקטיילים והאוכל גם.

תפריט הקוקטיילים מכיל 4 עמודים של מגוון קוקטיילים ייחודיים ומעניינים על בסיסים שונים. כשתפריט האוכל מכיל גם הוא מאכלים מעניינים, אם כי לא התעמקנו בו יותר מדי בגלל השעה המוקדמת.

התייעצנו עם המלצרית לגבי הקוקטיילים השונים, כשאני בחרתי להתחיל עם Chrystal Clear, קוקטייל מבוסס רום לבן עם ציר אננס וציר לימון ליים שהינם zero waste, כלומר מוכנים משאריות של פירות בהם משתמשים במלון להכנת מנות ומשקאות (56 ש"ח, 28 בהפי האוור).

השאר בחרו ברובם בקוקטייל ה Deep Purple, והזמנו גם לנשנש צלוחית זיתים (טבעוני), ושקדים מטובלים (לא טבעוני).

תוך זמן לא רב הגישה לנו המלצרית את הקוקטיילים. שלי הוגש בהיי בול מלאה בקרח והיה חמצמץ וחזק, לא רע להתחלה.

קשקשנו על כל מיני, כשבינתיים הצטרפו אלינו עוד חברים מהעבודה, איתם המשכנו גם לסיבוב נוסף. שלי היה הפעם Desert Storm – חריף יותר הפעם עם רום כהה, ג'ינג'ר ביר, ביטרס ו-וואסבי (58 לפני, 29 אחרי).

מסביבנו לא היו יותר מדי התרחשויות, כשבסביבות 18:30 החלו החברים לנטוש בהדרגה, ככה זה כשמתחילים מוקדם ויש גם בית לחזור אליו מהעבודה.

החשבון הכולל יצא 406 ש"ח ל-14 קוקטיילים ועוד קצת נשנושים. אחרי ששילמנו המשיכו עוד חלק לפיצה בר יין בדיזנגוף ההומה, כשאני נפרדתי מהם לשלום ועשיתי את דרכי הביתה עם קצת זגזוגים.

לסיכום: הסטנלי שונה מברי הקוקטיילים המובילים בעיר, כשבהחלט אפשר להגדיר אותו כמקום של מאחורי הקלעים. בעוד שהקוקטיילים עצמם ייחודיים ודי טובים, האווירה עצמה היא יותר של לובי בבית מלון ופחות בר מסוגנן עם או בלי גימיקים. גם המיקום בתוך המלון ולא פתוח אל/על הרחוב קצת מנתק אותו מהמתרחש מסביב. לפעמים זה יכול להתאים, אבל חלק גדול מהכיף בברים בתל אביב זה החיבור אל הרחובות והאנשים.

3 כוכבים בסולם עכברוש העיר  – משתלם לבקר בהפי האוור, לא יודע מה קורה מאוחר יותר (ולא אשאר במיוחד לבדוק)

 

2 מחשבות על “סטנלי – מאחורי הקלעים

  1. פינגבק: הבחירות הנכונות – לאכול ולשתות | עכברוש העיר

  2. פינגבק: לה אוטרה – האחר, ודברים אחרים | עכברוש העיר

כתיבת תגובה