בנ'יס – היחיד מסוגו (או: יש גם איפה לשתות באזור השרון)

ב-13 השנים האחרונות יצא לי לפקוד מאות רבות של מקומות באזור תל אביב. עם השפע, המגוון והאווירה של העיר בלי הפסקה אין כמעט שום סיבה לצאת לבלות מחוצה לה.

בעקבות הקורונה הצטמצם מספר הברים בהם אהבתי לבקר, גם אלו שנשארו השתנו, ובינתיים לא נפתחו מקומות חדשים שאותי מלהיבים.

לפני כשלושה חודשים הגיעו לביקור הכוכב התאילנדי והתכשיטנית המוכשרת, אז יצא לי לצאת מגבולות מדינת תל אביב גם לאזור השרון ולפקוד שם שני מקומות ותיקים בחודשיים האחרונים – פאב האגנס המקורי.ת (כבר 18 שנים) בקונספט של בורגרים, בירות ובלוז, הדומה לסניפים שנסגרו בתל אביב, והבני'ס בכפר סבא – הקאסק אייל פאב היחיד בארץ, שבדיוק חגג יום הולדת 7.

על שניהם לא יצא לי בסוף לכתוב פוסט, במקום זאת עכברוש העיר שמח לארח את גל – איש הוויסקי, שבנוסף שולט גם בתחום הבירות, לקוח קבוע אצל בני'ס בכפר סבא (כשאותו יצא לי לפגוש שם), וגם מקבל את הקרדיט על התמונות:

 

מאחר ואני לקוח קבוע בבניס כבר 7 שנים (והפאב חוגג שבע!!) התבקשתי לכתוב פוסט אורח, ולכבוד הוא לי

מיקום: מדרחוב ירושלים, כפר סבא

רקע היסטורי: בני'ס (Benny's) או הפאב של בני, נפתח לפני בדיוק 7 שנים, והוא חלומו וחזונו של בני קריגר, שתיין בירה מגיל צעיר (כך הוא מעיד על עצמו), וחובב בירה מזה שנים. בני, בן מושב שמאס בעבודות המשק עבד במבשלה, ייבא בירה סקוטית ואפילו קצת ויסקי ממזקקת גלנפרקלאס, ולאחר שהתאהב בצורת המזיגה המסורתית מהקאסק (מזיגה מחבית ייחודית ללא גיזוז, בטמפרטורה קרירה אבל לא קרה כקרח, על ידי משאבות מיוחדות וידניות בדיוק כמו שעושים מאות בשנים באנגליה) החליט לפתוח פאב כזה בארץ. לצורת המזיגה המסורתית הזו יש יתרון עצום מבחינת עושר הטעמים במיוחד שמדובר על בירות מסוג אייל (פייל איילים, IPA, APA ועוד) וכמובן, ככל שהבירה פחות קרה נוכל להרגיש ביותר טעמי כשות ולתת וזה הייחוד.

בני'ס הוא אנטיתזה להרבה פאבים בארץ: קודם כל – אין בו בירות מסחריות ולאגרים משעממים. לא תמצאו כאן גולדסטאר, לא בירות חיטה ולא גינס. בני מוזג רק בירות קראפט ישראליות (כמעט, ועל זה תיכף) ממבשלות ישראליות שהוא מעריך.

שנית, אין כאן אוכל. אין מטבח, ולמעט בוטנים או שקדים (ולפעמים חמוצים אם לא נגמר), באים לכאן בכדי לשתות. נטו. מצד שני, בני מאפשר לכל מי שחפץ בכך להביא אוכל מהבית, אוכל קנוי או מה שבא לכם, ולאכול בפאב, וזו אחלה אופציה. לכל כלל יש כמובן יוצא מן הכלל, ובימי ג' ב 20:00 בדיוק, מכין בני את מנת הדגל היחידה בפאב: צ'יפ באטי (לחמניה, ממולאת בצ'יפס מעליהם בוזק בני חומץ לתת ומלח) – מאכל שיכורים אנגלי טיפוסי – קצת מוזר ונשמע לא מפתה – אבל זה טעים והולך יופי לפני כמה פיינטים לספיחת האלכוהול.

תחלופת ברזים: לבני יש בדיוק ארבעה ברזי שאיבה מהם הוא מוזג. אין ברז קבוע לבירה מסויימת, ומבחר הבירות מתחלף כל יום, או אפילו כמה פעמים ביום (תלוי כמה צמאים היו הלקוחות). כשקאסק (בדרך כלל 20 ליטר) מסתיים, יחבר בני מייד אחר, ובד"כ מדובר על בירה אחרת, איך יודעים מה יש היום בברזים? בני מנהל דף פייסבוק, וכמובן גם קבוצת ווצאפ לקבועים בפאב (90% מאלו שמגעים הם קבועים). ברז אחד בד"כ מוקצה למזיגת סיידר תפוחים אמיתי שמכין בני, מתפוחים בלבד ללא תוספת סוכר, וחומרים, שנע בין יבש לחצי יבש, לחובבי סיידר בלאדי, מדובר בתענוג.

מחירים: פיינט  (570 מ"ל) יעלה לכם 37 ₪ ושליש 31 ₪ , אבל יש HAPPY HOUR כל יום משעה 14:00 (כן, פותח מוקדם!) ב 31, ו25 שח בהתאמה. רב הלקוחות הקבועים יקנו כרטיסיה של 10 ניקובים של פיינט ב 29 שח, וכמו שציינתי, לרובנו יש כרטיסיה.

הפאב ממוקם במדרחוב ירושלים, כך שאפשר לשבת בתוך הפאב (כ-20 מקומות על הבר), ואם צפוף או בא לכם לעשן יש שולחנות בחוץ, כשניתן אפילו לשבת על מדשאה ממול, ובימי שישי העמוסים זה מה שקורה.

עכברוש העיר מוסיף – כשיושבים בחוץ במדרחוב, מול או על המדשאה (אפשר גם להביא ילדים שיתרוצצו חופשי), במיוחד בשעות אחה"צ, שהן גם השעות השמחות, כמו שהייתי עם הכוכב התאילנדי, מרגישים ממש כמו בביר גארדן ישראלי.

הגדולה של בני'ס היא החברה: סביב הפאב נבנתה קהילה מקסימה של אנשים בעיקר מהשרון, המון קבועים שמגיעים יום יום, או כמה פעמים בשבוע. כולם מכירים את כולם, לא נדיר לראות אנשים מביאים אוכל לכולם, ויסקי ושאר תזקיקים ומכבדים את כל יושבי הבר, ממש מיני קיבוץ של חובבי בירה, בכל הגילאים . המוסיקה לא חזקה מדי, אין טלוויזיה ואין שידורי ספורט (בני רוצה שיושבי הפאב ידברו ביניהם ולא יבהו במסך, ובצדק).

הימים העמוסים הם ימי שלישי בערב (כאמור, צ'יפ באטי) וימי חמישי (נגה מגיעה עם קישים מדהימים, בשריים, וגם טבעוניים) אותם היא מוכרת ליושבי הפאב במנות אישיות (תשלום ישירות אליה). אבל אל דאגה, גם חבר'ה חדשים מוזמנים, ומתקבלים בסבר פנים יפות.

לסיכום: אין בכפר סבא המון אופציות לבירה איכותית וטרייה, אצל בני הבירה תמיד טרייה! מעט ברזים, התחלופה רבה ובני טועם את הבירה כל יום וכל היום, כך שאין סיכוי לבירה חמוצה (למרות שיש כאלו שדווקא אוהבים בירות חמוצות מעיר העכברוש). בני'ס הוא ללא ספק אחת האופציות הטובות באזור המרכז לחובבי בירה אמיתיים (חבל שתושבי כפר סבא לא מנצלים את האופציה הזו מספיק מעיר שוב העכברוש)

חמישה כוכבים לבני'ס

 

 

 

 

 

מחשבה אחת על “בנ'יס – היחיד מסוגו (או: יש גם איפה לשתות באזור השרון)

  1. פינגבק: 2021 – סיכום השנה (לפחות חלק ממנה) של עכברוש העיר | עכברוש העיר

כתיבת תגובה