ביר בזאר – לא צריך להתחפש

ויש גם סקר בסוף הרשומה

זמן: יום חמישי בערב, פורים, מרץ 2016

מיקום: ישכון 36, שוק הכרמל, תל אביב

רקע היסטורי: הביר בזאר (Beer Bazaar) בישכון נפתח לפני כ-9 חודשים, ע"י הבעלים של הבסטה של הביר בזאר ברחוב רמב"ם הסמוך, בה הם מציעים עשרות בירות בוטיק ישראליות למכירה. כשאלו חיפשו להתרחב למשהו דומה רק עם אופציה לישיבה (כשגם בשוק מחנה יהודה נפתחה שלוחה).

הסיפור: למרות שהיינו אחרי יום ארוך, העכברושית עוד הספיקה להכין בערב אוזני המן טבעונייים, לפני שהתחפשנו לזוג צעיר כמו שהיינו לפני 8 שנים, כשעכברוש העיר רק עלה לאוויר, ויצאנו לבלות.

בכל זאת הטעם השתנה מעט עם השנים, ולכן במקום מסיבת רחוב בפלורנטין, חיפשנו מקום קצת רגוע לבלות בו בפורים.

החלטנו לצאת לאזור שוק הכרמל, שלא ציפינו שיהיה עמוס מדי, ובו יש כמה מקומות נחמדים. עברנו ליד הכובשים, אבל זה היה די ריק ולא מושך, אז החלטנו ללכת אל הביר בזאר בו בילינו בהנאה כבר מספר פעמים.

למרות שהיה זה יום חמישי בערב, היה המקום די ריק, אולי דווקא בגלל החג. הדבר לא היווה בעייה מבחינתנו ואנו התיישבנו על הבר. העכברושית הריחה ריח מפתה של בצק שנאפה, ושאלה אם זאת הפיצה. אך היה זה ריחו של הלחם דווקא, כשהפיצה כבר אזלה.

תפריט האוכל לא השתנה בהרבה מהפעם שעברה, זה מכיל מנות מגוונות בגדלים שונים המבוססות בעיקר על רכיבי השוק הטריים. בגזרת האלכוהול אפשר למצוא מבחר בקבוקים עשיר של בירות בוטיק ישראליות, ובנוסף גם כאלו מהחבית, שמדי זמן מה מתחלפות. הפעם היו זמינות – שלאגר (שפירא לאגר), באסטרס קינמון (סיידר), נגב פורטר, חתול שמן (פייל אייל תוצרת הבית), אלכסנדר גרין, ג'מס IPA אם אני לא טועה, ועוד אחת שאולי שכחתי.

20160324_213509

הצעתי לעכברושית לטעום מהבאסטרס קינמון, והיא אכן אהבה והזמינה שליש (23 ש"ח), כשאני הזמנתי חצי חתול שמן (28). רצינו לאכול גם משהו אז הזמנו את הסלט עלים ותרד (24), ואת הכריך הטבעוני לחלוק (32).

עד שיגיע האוכל קיבלנו עם הבירה צלוחית זיתים טעימים מהשוק לנשנש ואף ביקשנו תוספת. בעוד אנו ממתינים לאוכל הסתכלתי על מבחר הבקבוקים המרשים שעל הקיר, ואת עיני צד לוגו של בירה אותה אני לא מכיר – "הפועל" (של מבשלת מוסקו), ממנה לא טעמתי, אבל כמו שאפשר לראות בתמונה יש לה סיפור מעניין (יש ללחוץ להגדלה).

20160324_213713   20160324_214812

הסלט עם העלים והירקות תובל היטב והיה טרי וטעים לחיך. הלחם ממנו הוכן הכריך הטבעוני, אותו הרחנו קודם, היה מצוין, כשגם המילוי עם הבטטה הצלויה, הסלק המאודה, בויניגרט חתול שמן הורגש היטב.

20160324_214942

בין לבין שוחחנו קצת עם הבעלים/ברמנים על הא ודא, כשאחד מהם אמר שאנחנו נראים מבלים רעננים – נראה שהתחפושת עבדה. ברקע התנגנה מוזיקה טובה ומעוררת, ואנו נהננו מהאוויר הנעים והאווירה המשוחררת. מסביבנו היו כמה מבלים מחופשים, אך המקום לא ממש היה התמלא באנשים.

היינו קצת עייפים אז החלטנו לא להמשיך לסיבוב נוסף, ונפרדנו מהמקום עם החשבון שיצא די זול יחסית, כשלפני שהלכנו הוזמנתי גם לצ'ייסר עראק פסיפלורה (העכברושית ויתרה).

20160324_222622

בדרך חזרה עברנו דרך סמטאות השוק המעניינות אך השוממות, פוטנציאל מבוזבז בלילות, כשבבית קינחנו עם אוזני ההמן שיצאו פריכים ונהדרים  – ממליץ לכם לנסות.

20160324_223246

20160324_204924

לסיכום: גם בפורים הביר בזאר לא צריך להתחפש אלא רק להיות עצמו – בר בירות ישראלי איכותי, עם מגוון נרחב של בירות, אוכל טרי וטעים מהשוק, בתמחור לא יקר, ואווירה קלילה וידידותית.

אפשר להבין אולי למה אין הפי האוור (אלו השעות בהן השוק עמוס),  אבל איזו כרטיסיה או משהו אחר בסגנון (או סתם קינוח טבעוני) יכול בהחלט לשמח את הלקוחות החוזרים.

4.5 כוכבים (מתוך חמישה) בסולם עכברוש העיר – מומלץ בחום לבקר

14 מחשבות על “ביר בזאר – לא צריך להתחפש

• לא טעמתי את הבירה הזאת, חבל אולי שלא לקחתי הביתה לנסות. יש כל מיני סלטים, פיצות, כריכים כאלו ואחרים, יש בביקורת הקודמת על המקום את התפריט המלא.

• חבל רציתי לשמוע מה הדעה שלך על הבירה הזאת כי אני רוצה לדעת אם היא יותר טעימה מהבירה מכבי ואחפש את הפוסט הקודם שרשמת על הביר באזר